piątek, 24 stycznia 2014

Oponki mojej mamy

Karnawał w pełni więc przyszedł czas na słodkie obżarstwo ;)
Oponki serowe to jedne z moich ulubionych karnawałowych przysmaków. Przepis, który teraz Wam zaprezentuję ma wiele lat i pochodzi od mojej mamy. Smażyła je kiedy ja byłam dzieckiem. Wszyscy w domu bardzo je lubimy.
Zdjęcie stare, bo z zeszłego roku ale myślę, że na tyle dobre aby zachęcić Was do wypróbowania tego przepisu :)




1/2 kg sera
1/2 kg mąki
1/2 łyżki sody
1/2 szkl cukru
2 jajka
3 łyżki śmietany
3 łyżki octu
cukier waniliowy
1/2 margaryny

olej do smażenia
cukier puder

Ser zmielić, dodać resztę składników i zagnieść gładkie ciasto. Rozwałkować na grubość ok 1,5cm i szklanką wykrawać kółka. W środku kieliszkiem-małe. Smażyć na rozgrzanym oleju na złoty kolor, osączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym i posypać cukrem pudrem.

Karnawałowe smażenie

2 komentarze:

  1. robię podobnie, znikają w kilka chwil:) Twoje wyglądają kusząco:)

    OdpowiedzUsuń
  2. to są smaki mojego dzieciństwa :-)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)