niedziela, 25 września 2016

Puszyste ciasto dyniowe bez miksera

Choć jest to ciasto dyniowe wcale nie czuć w nim dyni. Ale dzięki niej zyskuje ono piękny złoty kolor. Ciasto jest niezwykle wilgotne, delikatne i puszyste. Zrobicie je dosłownie w kilka chwil, nie wymaga żadnego sprzętu oprócz misek i łyżki. 
Najlepiej smakuje posypane cukrem pudrem. Ale można polać je lukrem lub masą na bazie kremowego twarożku. Doskonale smakuje z aromatyczną herbatą.
Przepis znaleziony w internecie, niestety nie zapisałam sobie z której strony...





3/4 szkl puree z dyni
1/2 szkl oleju
2 jajka
2/3 szkl cukru
płaska łyżeczka cynamonu
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
1 szkl maki pszennej


cukier puder do posypania




Składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
W jednej misce rozbełtaj składniki mokre, w drugiej suche. Następnie wlej mokre do suchych i wymieszaj łyżką tylko do połączenia składników.
Tortownicę (18cm) wyłóż papierem do pieczenia, wlej ciasto. Piecz ok 30 minut (do tzw. suchego patyczka) w 180 stopniach.



53 komentarze:

  1. Wyciągam rękę po mały kawałek :) obok takiego pysznego ciasto nie sposób przejść obojętnie :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam :) choć chętnie poczestowałabym Cię w realu ;))))

      Usuń
  2. mniam, mniam! uwielbiam takie proste pyszności

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowite ciacho, jesień w pełni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu wygląda bardzo apetycznie, robiłam już kiedyś ciasto dyniowe, bardzo lubię z tym dodatkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Aniu, ja tez uwielbiam ciasta z dodatkiem dyni :)

      Usuń
  5. Chętnie wypróbuję ten przepis bo ciasto Asiu wygląda przepysznie i jet takie puszyste:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na prawdę wygląda na bardzo puszyste. Zapraszam na mój blog kulinarny! :) https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda cudownie! Z chęcią wypróbuje ten przepis,tylko jak zrobić puree z dyni ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są 2 sposoby. Jeden to przekroić dynię (najlepsza wg mnie hokkaido)na ćwiartki, usunąć pestki i upiec do miękkości a później zmiksować. Drugi sposób to pokroic dynię w kostkę, podlać niewielką ilością woy(tylko na dno garnka) i dusić do miękkości, zmiksować.

      Usuń
    2. A czy jeśli mam dynie startą surowa zamrożoną to też ją potem miksować?niestety skończyły mi się pieczone i mam taką zagwostkę 🤔

      Usuń
    3. Myślę, że wystarczy, że ją rozmrozisz i dodasz do ciasta ale możesz równiez taką dynie poddusić do miękkości i zmiksować na mus

      Usuń
  8. Uwielbiam takie ciasta, są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Faktycznie bardzo puszyście wygląda :) jak dla mnie rewelacja :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziś robiłam - pyszne :) Polecam!

    OdpowiedzUsuń
  11. rewelacja! pyszne, puszyste i gotowe w kilka chwil - dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  12. świetny, prosty przepis! zamieniłabym tylko mąkę na orkiszową, a może udałoby się w połowie zastąpić pełnoziarnistą (również orkiszową)
    - muszę spróbować!
    i można z łatwością zrobić z tego ciasta muffiny! :)
    zuzanna | www.zwidokiemnastol.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepis, a u mnie 30 dyń i nie wiem co z nimi zrobić. Spróbuję i podzielę się wrażeniami.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny kolor ciasta i kto by pomyślał, że to zasługa dyni :)

    pyszna propozycja Asiu!

    OdpowiedzUsuń
  15. Robię podobne ciasto, tylko dodaję rodzynki lub żurawinę, orzechy lub kawałki czekolady gorzkiej, polecam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój syn pokochał to ciasto :-)
    Dziękuję za pomysł 😆

    OdpowiedzUsuń
  17. Rewelacyjne ciasto i chętnie wypróbuję, bo akurat gości u mnie dynia :-)
    Zapraszam do siebie :-)
    http://wszystko-smaczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale jak zrobić puree ?
    Normalnie pokroić surową dynie i ją zmielić ?

    OdpowiedzUsuń
  19. W składnikach podałam odnośnik do przepisu na puree ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Po prostu jest szybkie i bardzo dobre 😋Polecam wszystkim. Jedynie czas pieczenia u mnie wyszedł ok godziny.

    OdpowiedzUsuń
  21. czy może być z mrożonej dyni?

    OdpowiedzUsuń
  22. A ja oddzieliłem białka i dodałem na koniec pianę, wyszło chyba bardziej puszyste

    OdpowiedzUsuń
  23. Wlasnie robie drugi raz. Pyszne ciasto, wilgotne i o ladnym kolorze, a co najwazniejsze szybkie do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dzisiaj piekłam. Ciasto jesz pyszne i pięknie pachnie. Godne polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  25. Ciasto bardzo smaczne. Ja jeszcze od siebie dodałam trochę kardamonu. Wyszło świetne.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciasto przepyszne, zniknęło w godzinę 🙂

    OdpowiedzUsuń
  27. Piekę drugi raz i klapa. Ciasto mokre i surowe w środku. Co robię źle ?

    OdpowiedzUsuń
  28. Składniki muszą być w temperaturze pokojowej, piekarnik dobrze nagrzany a przed wyjęciem sprawdź ciasto patyczkiem do szaszłyków. Jak będziecie mokry to trzeba jeszcze dłużej piec, aż patyczek będzie suchy.

    OdpowiedzUsuń
  29. Dyniowe słodkości w sezonie-najlepsze😊🧡
    U mnie dziś racuszki drożdżowe z dynią właśnie🙂
    Smacznego☕🤗

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)