piątek, 6 grudnia 2013

Placki ziemniaczane z żurawiną na słodko

Placki ziemniaczane zawsze jadłam na ostro. Najbardziej smakowały mi z keczupem lub tzw. "po węgiersku". Wiem, że niektórzy jedzą posypane cukrem i dlatego postanowiłam trochę poeksperymentować i zrobić je na słodko. Ku mojemu zaskoczeniu wyszły pyszne. Od teraz mogę powiedzieć, że będę częściej jadała na słodko bo bardzo mi posmakowały.
Placuszki zdobyły także wyróżnienie w konkursie na dania z żurawiną na portalu gotujmy.pl :)



3-4 duże ziemniaki
jajko
3 łyżki mąki
3 łyżki płatków owsianych błyskawicznych
sól, pieprz (odrobina)
1/2 łyżeczki cynamonu
spora garść żurawiny
garść orzechów włoskich łuskanych
olej do smażenia
cukier puder do posypania

Ziemniaki umyć, obrać i zetrzeć na tarce. Część na małych oczkach, część na dużych. Do startych ziemniaków dodać jajko, mąkę, płatki osiane, żurawinę, orzechy i przyprawy. Całość dokładnie wymieszać. Na patelni rozgrzać olej, łyżką nakładać placuszki i smażyć na złotobrązowy kolor. Usmażone placuszki osączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym. Podawać ciepłe, posypane cukrem pudrem.

A to nagroda: zestaw bakalii i bransoletka :)


2 komentarze:

  1. Witam serdecznie w sieci blogowej. Widziałam już kilka Twoich przepisów w czasopismach kulinarnych. Fajnie, że jesteś.
    Pozdrawiam serdecznie i dodaję Twojego bloga do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję, bardzo miło mi to usłyszeć :) również pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)