poniedziałek, 2 grudnia 2013

Bułeczki czosnkowe z kabanosem

Pyszne i mięciutkie w środku bułeczki, które będą świetnie się nadawały na kolację lub na przekąskę. Są dobre na ciepło jak i na zimno.
Będą równie smaczne z innym nadzieniem.



3 dag drożdży
łyżeczka cukru
łyżeczka soli
łyżka oliwy
jajko
1 szkl ciepłej wody
3 szkl mąki + do podsypywania

Nadzienie:
2 laski kabanosa
2-3 ząbki czosnku
przyprawa do pizzy
oliwa do posmarowania blaszki i bułeczek

Do miski przełożyć drożdże, dodać sól i cukier. Wymieszać do rozpuszczenia się drożdży. Dodać oliwę, jajko, ciepłą wodę i mąkę. Wyrobić ciasto. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
Kabanosa drobno pokroić. Czosnek przepuścić przez praskę i wymieszać z odrobina przyprawy do pizzy. Wyrośnięte ciasto podsypać mąką, zagnieść i odrywać niewielkie kuleczki. Spłaszczyć dłonią i na środek nałożyć kilka kawałków kabanosa i czosnek. Zlepić brzegi i utoczyć bułeczkę. Kłaść na natłuszczoną blaszkę zlepieniem do dołu. Posmarować oliwą i oprószyć przyprawą do pizzy. Piec ok 20 minut w 180 stopniach, do zarumienienia.





Domowe pieczywo i bułki

6 komentarzy:

  1. To nadzienie w środku to coś dla mnie. Pysznie wyglądają, taka buła na kolację czego chcieć więcej :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja do takich bułeczek dodałam kabanosy Maestro bekonowe. smak fajnie sie skomponowal, a wydawalo mi sie ze będą się gryźć. ale sam przepis - mega :) dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci smakowały ;)

      Usuń
    2. O muszę wypróbować, chociaż prawdę mówiąc myślałam o dodaniu piri piri

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)