niedziela, 8 stycznia 2023

Ciasteczka marchewkowe z marmoladą

 Te ciasteczka to wspomnienie mojego dzieciństwa. Kiedy byłyśmy dziećmi, moja mama często je piekła dodając do środka gęstych powideł. Ja dzisiaj użyłam marmolady różanej. Ale jedna i druga wersja jest tak samo pyszna :)




600 g mąki pszennej

500 g margaryny Palma

300 g surowej marchewki

2 łyżeczki proszku do pieczenia


ok 400g marmolady lub powideł

cukier puder do posypania




Marchew zetrzeć na drobnej tarce. Mąkę, proszek do pieczenia i margarynę posiekać, dodać marchewkę i zagnieść ciasto. Ciasto wstawić do lodówki na godzinę. Po tym czasie rozwałkować, wykrawać nieduże kwadraty. Na każdym nakładać łyżeczkę marmolady, zlepić dwa przeciwległe rogi i odkładać na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Ciasteczka piec do zarumienienia w 180 stopniach.

Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.

Z podanych proporcji wychodzi 5 dużych blach ciasteczek.



7 komentarzy:

  1. Pyszna propozycja. Chętnie je zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  2. O! rewelacja przepis, chociaż o takich ciasteczkach pierwszy raz słyszę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajne są te ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno bardzo smaczne, bo wyglądają cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis super, ciasteczka wyglądają apetycznie 🍪☕😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam już podobne ciasteczka (ale bez dodatku marchewki) i były pyszne! Choć nigdy nie robiłam czegoś takiego, choć przyznam, że kusi mnie to połączenie ;) Smacznie, bo marmolada, a przy tym też zdrowo, skoro marchewka. Będę musiała w najbliższym czasie postarać się o ich zrobienie. Patrząc na to jakiej są wielkości, to powinny być idealne na wszelkie wieczory z przyjaciółkami czy inne okazje gdy przyjdą goście. Choć gęstszy dżem też powinien być całkiem dobrym wyborem w tym przypadku ;) Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)