środa, 4 grudnia 2013

Miodownik z nutką pomarańczy

Przepis na tego miodownika znalazłam w książce Ewy Wachowicz. Zmieniłam go trochę, przełożyłam dżemem pomarańczowym i wyszedł przepyszny świąteczny piernik.




4 jajka
1 szkl cukru
1 łyżka cukru waniliowego
140g masła
3 łyżki miodu
11/4 szkl mąki
3 łyżki kakao
1 łyżka proszku do pieczenia
2 łyżki przyprawy do piernika

dżem pomarańczowy
polewa czekoladowa
cukrowe gwiazdki

Jajka z cukrami ubić nad kąpielą wodną na sztywny krem. Mąkę przesiać z proszkiem do pieczenia, kakao i przyprawą do piernika. Cały czas ucierając dodawać do masy. Masło rozpuścić z miodem, ostudzić i dodać do masy, dokładnie wymieszać. Wylać do foremki (35x11cm) posmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą. Piec w 170 stopniach przez ok 30-35 minut. Ostudzić.
Miodownik przekroić wzdłuż na pół, przełożyć dżemem pomarańczowym i polać polewą czekoladową. Na koniec posypać cukrowymi gwiazdkami.

Wigilijny Piernik 2013

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)