czwartek, 12 grudnia 2013

Pierniczki Aniołki

Mięciutkie, od razu gotowe do zjedzenia. Upieczone w formie aniołków będą pięknie zdobiły świąteczny stół lub choinkę. Proponuje upiec z podwójnej porcji gdyż bardzo trudno się im oprzeć ;) W wykrawaniu ciasteczek jak zwykle pomagała mi moje córeczka Oliwka :)
Przepis znalazłam na Stylowi.pl, lekko go zmieniłam. Aniołki wymyśliłam już sama ;)





2 szkl mąki
1/2 szkl cukru pudru
1 łyżka przyprawy do piernika
1 płaska łyżeczka kawy rozpuszczalnej
1 łyżeczka sody
40g masła lub margaryny
1 łyżka miodu
25g drożdży
jajko

Miód podgrzewać z masłem do czasu jego rozpuszczenia. Lekko przestudzić aby było ciepłe ale nie za gorące. Dodać drożdże i mieszać do rozpuszczenia. W międzyczasie w misce wymieszać wszystkie suche składniki, wcześniej przesiane. Dodać jajko i składniki płynne, wymieszać łyżką a następnie zarobić gładkie i elastyczne ciasto.
Rozwałkować i wykrawać poszczególne kształty.

1. Foremką w kształcie serduszka wyciąć kilka serduszek, szklanką tyle samo kółek i kieliszkiem tyle samo małych kółeczek.
2. Serduszkom radełkiem odciąć szerszą część i odwrócić tak aby powstała sukienka.
3. Z dużych kółek wyciąć szklanką półksiężyce i nałożyć na sukienkę aniołka, lekko docisnąć (można delikatnie zwilżyć wodą miejsce klejenia). Z boku naciąć nożem skrzydła.
4. Z małych kółeczek ulepić kulki , lekko spłaszczyć i przykleić w miejsce głowy. Ze ścinków radełkiem powycinać cieniutkie paseczki i dokleić do głowy- to będą włosy aniołków.




Poszczególne części doklejałam już na blaszce wyłożonej papierem. Aniołki można posmarować białkiem. Piec ok 10 min (do lekkiego zarumienienia) w 170 stopniach.
Pierniczki są mięciutkie i można je przebić grubą igłą i nawlekać na ozdobną nitkę aby powiesić na choince. Gotowe Aniołki można polukrować lub oprószyć delikatnie cukrem pudrem.


Z części ciasta moja córeczka wycięła sobie serduszka i później je sama dekorowała. Oto jej dzieło:




Przepis został opublikowany w specjalnym wydaniu PP 12/2015 :)

5 komentarzy:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)