wtorek, 3 grudnia 2013

Keks

Przepyszne i aromatyczne ciasto z bakaliami. Moja rodzinka za nim przepada. Piekę go nie tylko w Święta ale także w ciągu roku.



2 szkl mąki
2, 5 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
3/4 kostki masła
2/3 szkl cukru
ok 30 dag bakalii (owoce kandyzowane, orzechy, migdały)
cukier puder do posypania

Masło utrzeć z cukrem na puch. Dodawać po jednym żółtku cały czas ucierając. Wsypać mąkę przesianą z proszkiem i utrzeć na gładką masę (będzie bardzo gęsta). Dodać bakalie oprószone łyżeczką mąki i wymieszać łyżką. Białka ubić ze szczyptą soli i łyżką wymieszać delikatnie z masą. Przełożyć do posmarowanej masłem i wysypanej bułką tartą keksówki (27,5/8,5 cm)
Piec ok 45-50 minut w 190 stopniach. Ostudzić i posypać cukrem pudrem.

Przepis na mój keks spodobał się i miał publikację w grudniowym numerze (2012r) Kulinarnych Hitów :)


2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)