poniedziałek, 31 października 2016

Sernik gotowany z czekoladowym kajmakiem (na herbatnikach)

Przepyszne ciasto dla wszystkich smakoszy serników. To również propozycja dla tych, którzy z różnych przyczyn boją się piec serniki.
Ciasto jest dosyć wysokie i słodkie dzięki temu bardzo wydajne ;)
Oczywiście możecie użyć zwykłego kajmaku i też będzie pysznie.
Polecam :)




Masa serowa:
1 kg serka na serniki z wiadereczka
4 jajka
200 g masła
3 budynie śmietankowe
3/4 szkl mleka

Dodatkowo:
ok 550 g herbatników pełnoziarnistych
puszka kajmaku czekoladowego
3-4 łyżki płatków migdałowych do posypania




Masa sernikowa: do dużego garnka z grubym dnem dodać pokrojone w nieduże kawałki masło, ser, rozbełtane jajka i cukier. Podgrzewać na niedużym ogniu często mieszając. Budynie rozpuścić w zimnym mleku. Gdy masa zacznie bulgotać wlać budynie i gotować do czasu aż masa zgęstnieje.

Foremkę (21x21cm) wyłożyć folia aluminiową, ułożyć warstwę herbatników, posmarować połową kajmaku, ułożyć kolejną warstwę herbatników. Wylać 1/3 gorącej masy serowej, ułożyć herbatniki, wylać 1/3 masy serowej i znów ułożyć herbatniki. Na nie wylać resztę masy i ułożyć ostatnią warstwę herbatników. Wierzch ciasta posmarować pozostałym kajmakiem i posypać migdałami. Ostudzić i schłodzić kilka godzin w lodówce.



39 komentarzy:

  1. uwielbiam gotowane serniki; dawno nie robiłam czas nadrobić Twój wygląda przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Aż ślinka cieknie! Serniki gotowane są przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bosko, a na dodatek przepis brzmi całkiem... prosto. Zrobię go na pewno, bo uwielbiam serniki, a te pieczone niestety nie są moją specjalnością. Pozdrawiam 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, jest naprawdę łatwy i zawsze się udaje :)

      Usuń
    2. zrobiłam i choć bez kajmaku to i tak wyszedł wspaniały :-)
      dzięki za inspirację

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że Ci posmakował :)))

      Usuń
  4. Zapisuję sobie to cudo do wypróbowania <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Przed chwilą skończyłam go robić.Jutro degustacja.Uwielbiam😀

    OdpowiedzUsuń
  6. ależ cudnie wygląda :) gotowany sernik uwielbiam a z kajmakiem chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda obłędnie. Lubię ciasta bez pieczenia, szybciej, taniej i wygodniej)))

    OdpowiedzUsuń
  8. Asiu przepyszne ciasto, poporosze do kawki

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy takiego nie jadłam Kocham serniki a ten wygląda przesmacznie;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Asiu, wygląda bardzo apetycznie ;) Muszę zrobić i pewnie nie będę czekać z tym nawet do weekendu. Czy jeśli użyję kajmaku zwykłego wpłynie to jakoś na smak całości, czy ten czekoladowy, w tym wypadku jakoś łamie smak lub go wzbogaca? Pytam, bo czekoladowego kajmaku nie używałam, wybieram zwykle klasyczny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być zwykły, taki zreszta miałam zamiar ale w sklepie był tylko czekoladowy ;)))

      Usuń
  11. Fajny przepis,pewnie go spróbuję zrobić w sobotę, proszę mi powiedzieć ja się robi domowy cukier waniliowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę link do domowego cukru waniliowego :) http://asiuuulek.blogspot.com/2016/03/domowy-cukier-waniliowy.html

      Usuń
  12. Jaka gramatura budyniu?

    OdpowiedzUsuń
  13. Można użyć kupowanego cukru waniliowego? Jeżeli tak to ile to dać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozna, dodajesz 1 szkl zwykłego cukru i 1 łyżkę c. waniliowego lub kilka kropel aromatu waniliowego.

      Usuń
  14. A budynie 3 razy po 40 g nie podolaja ;)? 😀

    OdpowiedzUsuń
  15. Zrobiłam, jest przepyszny, wystarczająco słodki, delikatny:))) zamiast herbatników użyłam krakersów-wszystko idealnie się zgrało:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam go.Z tego przepisu robiłam kilka razy, wszystkim polecam. Numer 1 jak dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Czy 1 budyń + 1 łyżka mąki ziemniaczanej wystarczy? Nie chce żeby wyszedł budyń tylko sernik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1 łyżka będzie za mało. Nigdy nie zastępowałam w tym przepisie budyniu ale myślę że 3 łyżki powinno być ok

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)