sobota, 4 lipca 2015

Dżem ananasowy

Uwielbiam dżem ananasowy. Zwłaszcza ze świeżą bułeczką posmarowaną masłem. Mmmmm.... pycha! Postanowiłam sama spróbować zrobić go w domu. Wyszedł wspaniały. Idealnie słodki i mega owocowy. Z dodatkiem Konfitur-fixu Diamant robi się go bardzo szybko. Polecam, będziecie mieli pyszny dżemik do naleśników czy bułeczek.



1 ananas
1 op. Konfitur-Fixu Diamant
szkl cukru



Ananasa obrać, usunąć środkową zgrubiałą część. Miąższ pokroić w drobna kostkę. Całość z sokiem przełożyć do garnka, wsypać cukier i Konfitur-Fix. Dokładnie wymieszać i doprowadzić do wrzenia często mieszając. Gotować ok 3-4 minuty. Dżem nakładać do wyparzonych i wysuszonych słoiczków. Zakręcić i odstawić do góry dnem. Przechowywać w chłodnym miejscu.
Mój ananas był miękki i bardzo soczysty więc do smażenia nie dodawałam wody. Jeśli Wasz nie jest na tyle soczysty dolejcie odrobinę wody.

7 komentarzy:

  1. Swietnie wyglada, na pewno przepyszny

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wygląda ten dżem, nie wpadłabym na pomysł, żeby taki przygotować w domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) ja nosiłam się z tym zamiarem od dawna aż w końcu sama zrobiłam i naprawdę polecam

      Usuń
  3. Ile słoiczków wyjdzie tego smakołyku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyszło mi 2 takie średniej wielkości słoiczki jak na zdjęciu.

      Usuń
  4. Smak prawdziwie rajski i nie tylko takich łakoci jak dżem czy konfitura( ananasowy) ale też innych delicji perfekcyjnie tworzonych ( -coś z bajki ,coś z marzeń ,coś z poezji .)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)