niedziela, 12 lipca 2015

Pierogi z jagodami

W lecie nie ma tygodnia abym nie zrobiła ich na obiad. Cała rodzina je uwielbia, a najbardziej chyba Oliwka. My zwykle pierogi posypujemy cukrem ale równie pyszne są ze śmietanką.
Smacznego :)

Pierożki podałam na pięknym talerzu "Agawa Gold" od Porcelany Bogucice.



Ciasto na pierogi:
1/2kg mąki pszennej + do podsypywania
2 łyżki oleju
1 jajko
ok szkl gorącej wody

30 dag jagód
cukier



Ciasto: Mąkę przesiać do miski, zrobić wgłębienie, wlać olej i jajko oraz stopniowo tyle wody aby wyrobić elastyczne ciasto. Gotowe ciasto przykryć gorącym talerzem i odstawić na kilkanaście minut- będzie bardziej elastyczne.
Ciasto rozwałkować i szklaną wykrawać kółka. Nakładać jagody, posypać cukrem i zlepiać pierożki. Gotować ok 3 minuty od wypłynięcia. Odcedzić i podawać posypane cukrem.

9 komentarzy:

  1. Zjadłabym :D Ale jestem na diecie, chociaż jakby zamienić mąkę na razową i cukier zastąpić ksylitolem? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze znajdzie sie sposób na bardziej dietetyczną wersję pierogów ;)

      Usuń
  2. Ale narobiłaś mi smaczka. Muszę koniecznie zrobić pierogi z jagodami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pierogi z jagodami, to mój taki smak dzieciństwa, u mnie koniecznie ze śmietaną i cukrem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja poproszę porcję ze śmietanką! Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ukochany smak dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)