środa, 15 lipca 2015

Ciasto malinowo-budyniowe z pianką

Dawno nie było u mnie ciasta ;) Dzisiaj mam dla Was przepyszne ciasto z budyniem i malinami pod mięciutką pianką i chrupiącą kruszonką. Koniecznie wypróbujcie bo jest przepyszne :) Moi goście zjedli je w mgnieniu oka ;)


Ciasto pięknie prezentuje się na talerzach ze złotej kolekcji od Porcelany Bogucice. 
Duży talerz "Agawa Gold"
Filiżanka "Diament Gold"





Ciasto:
4 szkl mąki
4 żółtka
ew. łyżka śmietany
20 dag cukru
1 cukier waniliowy
kostka margaryny
4 łyżeczki proszku do pieczenia

Budyń:
0,8l mleka
2 budynie śmietankowe

Pianka:
4 białka
3 łyżki cukru
kisiel malinowy

ok 30 dag malin
cukier puder do posypania




Ciasto: Margarynę posiekać z mąką i proszkiem, dodać żółtka rozbełtane z cukrami i zagnieść ciasto. Wstawić do lodówki na godzinę. Ciasto podzielić na 2 nierówne części. Większą rozwałkować i ułożyć na blaszkę (24x36cm) wyłożoną papierem do pieczenia. Nakłuć widelcem. Podpiec ok 10-15 min w piekarniku nagrzanym do 180st.
 
Masa budyniowa: Budyń ugotować wg przepisu na opakowaniu. Wylać na ciasto. Rozsypać maliny. 
 
Pianka: Białka ubić na sztywną pianę, pod koniec dodać cukier i kisiel. Ubijać aż będzie sztywna i lśniąca. Pianką przykryć maliny.
Drugą połowę ciasta poskubać i rozsypać na malinową piankę. Piec w temperaturze 170 stopni do zarumienienia (przez ok pól godziny). 

Podawać posypane cukrem pudrem.


14 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie ciasta! Właśnie wczoraj robiłam podobne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotki ! :) Akurat mam składniki - upiekę rodzince, na bank się ucieszą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie dobroci a ja mogę jedynie popatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można samemu w domu upiec. Przepis już masz ;)

      Usuń
  4. Wspaniała propozycja, a porcelana piekna

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam maliny-idealnie komponują się z budyniem, pianką i z kruchym ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super ciacho😊 podobne do malinowego z pianką, które ostatnio robiłam 😊 uwielbiam połączenie malin i kruchego ciasta , pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Co tzn rozbełtane żółtka z cukrem? Mam je ubic mikserem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozbełtać to nie ubić. Rozbełtać = wymieszać, np. widelcem ;)

      Usuń
  8. Mniam, pysznie wygląda, aż nabrałam ochoty na kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mniam, apetycznie to ciacho wygląda :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)