niedziela, 21 czerwca 2015

Tarta kokosowo-migdałowa z truskawkami

Przepis na tartę powstał w mojej głowie gdy szukałam składników do upieczenia jakiegoś ciasta. I tak z niewielu składników upiekłam pyszną, kruchą tartę z truskawkami. Polecam Wam bo nie dość, że szybko się robi to świetnie smakuje.




 Ciasto:

1,5 szklmąki pszennej
1/2 szkl wiórków kokosowych 
200g margaryny
1/2 szkl cukru 
tłuszcz do posmarowania formy

Masa:

180 ml jogurtu naturalnego 
jajko
2 łyżki cukru pudru 
łyżka mąki ziemniaczanej
250 g truskawek
3 łyżki płatków migdałowych



Ciasto: Wszystkie składniki na cisto przełożyć do miski i posiekać lub rozetrzeć w palcach na kruszonkę. 2/3 ciasta przełożyć do natłuszczonej formy na tartę i wylepić nim dno i boki foremki. Ponakłuwać widelcem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st na ok 15 minut, do zarumienienia.

Masa: jogurt rozbełtać z jajkiem, mąką ziemniaczaną i cukrem pudrem. Wylać na podpieczony spód tarty. Na wylaną masę poukładać pokrojone truskawki, posypać resztą kruszonki i płatkami migdałowymi. Wstawić do piekarnika (temp. zmniejszyć do 180 st) i piec jeszcze ok 15-20 minut do zarumienienia. Ostudzić.

11 komentarzy:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)