piątek, 19 czerwca 2015

Placuszki ziemniaczane z tuńczykiem i kukurydzą

Jest to świetny sposób na wykorzystanie ziemniaków pozostałych z obiadu. Zwykle placuszki ziemniaczane robiłam bez dodatków ale tym razem postanowiłam wzbogacić je o tuńczyka i kukurydzę. Wyszły wspaniałe. Świetnie sprawdzą się na obiad lub kolację. Doskonale smakują z sałatką ze świeżych warzyw jak również z sosami na bazie jogurtu naturalnego. Moja córka lubi je z dodatkiem keczupu. Tak po prostu ;)



500g ugotowanych ziemniaków
puszka tuńczyka w sosie własnym 
4 łyżki kukurydzy z puszki 
1 dymka +szczypior 
4 łyżki sera żółtego 
sól
pieprz
ok 3 łyżki bułki tartej + do obtoczenia 
olej do smażenia





Ziemniaki przecisnąć przez praskę. Ser zetrzeć na tarce, dymkę i szczypior posiekać. Kukurydzę i tuńczyka odsączyć z zalewy na durszlaku lub sicie. Do większej miski przełożyć ziemniaki, starty ser, dymkę i odsączoną kukurydzę z tuńczykiem. Wbić jajka i dodać ok 3 łyżki tartej bułki. Dokładnie wymieszać masę. Powinna się dobrze formować. Z masy ziemniaczanej formować okrągłe kotleciki, panierować w bułce tartej i smażyć na średnio rozgrzanym oleju na złotobrązowy kolor.
Inspiracją był przepis znaleziony w necie.

4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)