poniedziałek, 29 czerwca 2015

Jogurtowy torcik z czereśniami

Nie wiem jak Wy ale ja uwielbiam takie lekkie jogurtowe torciki. Są idealnym, orzeźwiającym deserem na letnie popołudnie. Ten torcik robi się bardzo szybko i jest bardzo łatwy nawet dla początkujących kucharek. Minimum składników a jaki efekt! Najważniejsze aby ładnie go udekorować świeżymi owocami a będzie cieszył nie tylko podniebienie ale też oko każdego łasucha :)

Torcik podałam na dużym talerzu Porcelana Bogucice "Agawa Gold".
Mały kawałek pięknie prezentuje się na talerzyku z filiżanką "Diament Gold".



kilkanaście małych okrągłych biszkoptów
duży jogurt naturalny
2 galaretki truskawkowe
20-30 dag czereśni
mięta do dekoracji




Galaretki rozpuścić w 1/2l gorącej wody, ostudzić. Czereśnie umyć pod bieżącą wodą, część wypestkować a resztę zostawić do dekoracji. Galaretkę wymieszać z jogurtem i wypestkowanymi czereśniami, odstawić do lodówki aby masa zaczęła tężeć. Tortownicę (18cm) wyłożyć folią. Na dnie ułożyć biszkopty i powoli zalewać tężejącą masą jogurtową. Należy uważać aby biszkopty nie wypłynęły na wierzch. Torcik odstawić do lodówki na kilka godzin do całkowitego stężenia.
Zdjąć folię i udekorować pozostałymi czereśniami i listkami mięty. Można podawać z bitą śmietaną.


6 komentarzy:

  1. Jak ja lubię takie desery na zimno! Pycha :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosto i pysznie - tak lubię. A Uwielbiam czereśnie, właśnie zjadłam tyle że zaraz pęknę ;) Ale i tak skusiłabym się na kawałeczek twojego torcika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu ja też lubię czereśnie choć zwykle zjadam je same. Zapraszam na torcika :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)