czwartek, 4 czerwca 2015

Czekoladowe ciacha na białkach

Wczoraj postanowiłam upiec te ciasteczka, do których przymierzałam się od jakiegoś czasu. Miałam w lodówce jeszcze kilka zamrożonych białek i postanowiłam je dobrze wykorzystać :)
Ciacha, bo ciasteczkami raczej nie można ich nazwać ze względu na ich wielkość ;) są obłędnie czekoladowe i rozpływają się w ustach. To trochę mini bezy w wersji mocno czekoladowej. Jak dla mnie bomba! Moja córcia też jest zachwycona takimi czekoladowymi ciachami. Nie dosyć, że naszpikowane ulubioną przez nią czekoladą to jeszcze w wersji maxi ;)
Przepis bierze udział w akcji GOPLANY "Z czekoladową nutą"




1 czekolada Goplana Oryginalna Mleczna 90g
3 szkl cukru pudru
2/3 szkl kakao
spora szczypta soli
2 łyżeczki cukru waniliowego
3-4 białka w temp. pokojowej



W misce wymieszać cukier puder, cukier waniliowy, kakao i szczyptę soli. 3 białka roztrzepać trzepaczką, wlać do suchych składników. Gdyby masa była za gęsta dodać kolejne białko. Czekoladę posiekać, wsypać do masy kakaowej, wymieszać. Piekarnik nagrzać do temp. 180 stopni. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i łyżką nakładać porcje ciasta w dosyć dużych odstępach bo ciastka pod wpływem temperatury zwiększą swoją objętość. Ciasteczka piec ok 12 minut, do czasu kiedy ich powierzchnia będzie lekko błyszcząca i popękana.
Po wyjęciu z piekarnika zsunąć razem z papierem do pieczenia z blaszki i odstawić do całkowitego ostygnięcia (gorące ciastka będą się przyklejać do papieru i ciężko będzie je zdjąć)




Z czekoladową nutą

3 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)