niedziela, 21 lutego 2016

Tymbaliki z kurczaka

Nie wiem jak Wy ale ja uwielbiam kurczaka zatopionego wraz z warzywami w zimnej galarecie. Często przygotowuję takie tymbaliki na imprezy ale sprawdzą się również na co dzień jako pyszna kolacja lub śniadanie. Świetnie smakują skropione sokiem z cytryny, choć ja osobiście preferuję ocet ;)

Tymbaliki podałam na talerzu "Julia Gold" od Porcelany Bogucice.





2 piersi + 2 udka z kurczaka
2 marchewki
pietruszka
kawałek pora
5 ziarenek ziela angielskiego
2 liście laurowe
sól, pieprz
opakowanie żelatyny na 2,5l wody (60g)
natka pietruszki
puszka groszku konserwowego
puszka kukurydzy





W garnku zagotować 2,5l wody. Wrzucić mięso, warzywa i przyprawy (oprócz groszku, kukurydzy i natki). Gotować na niewielkim ogniu ok 1-1,5 godziny aż mięso i warzywa będą miękkie. Wywar przecedzić. Mięso pokroić w kostkę a marchewkę w plasterki. Pozostałe warzywa z wywaru wyrzucić. W razie konieczności doprawić jeszcze wywar do smaku.
W niewielkiej ilości zimnej wody rozpuścić żelatynę następnie zagotować i wymieszać z wywarem.
W jednej większej lub kilku mniejszych salaterkach układać natkę, marchewkę, groszek, kukurydzę i mięso. Następnie zalać ciepłym wywarem i poczekać aż ostygnie. Wstawić do lodówki na kilka godzin do całkowitego stężenia.
Podawać z cząstkami cytryny.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)