czwartek, 18 lutego 2016

Barszcz ukraiński

Dziś polecam Wam pyszną, zdrową i pożywną zupę. Aby przygotować ją szybciej dodałam do niej fasolkę z puszki. Zaoszczędziłam w ten sposób czas na długie moczenie i gotowanie ;) 




3 buraki
4 duże ziemniaki
1 pietruszka
2 marchewki
kawałek selera
kawałek kapusty włoskiej
2 małe cebulki
ząbek czosnku
puszka białej fasoli
1/2 szkl śmietany
1-2 łyżki octu/soku z cytryny
2 skrzydełka lub udko
1 łyżeczka kucharka
liść laurowy
2 ziarenka ziela angielskiego
sól, pieprz
natka pietruszki do posypania



Buraki szorujemy i pieczemy lub gotujemy do miękkości. Obieramy i ścieramy na tarce.
W garnku zagotować 2 litry wody. Wrzucić skrzydełka, obrane marchewki, pietruszkę, seler, ząbek czosnku i nakłute nożem cebulki. Dodać liść laurowy, ziele ang., kucharek i gotować do miękkości. Wyjąć warzywa i skrzydełka. Marchew i pietruszkę pokroić w talarki, wrzucić do wywaru (resztę warzyw wyrzucić). Dodać pokrojone w kostkę ziemniaki i poszatkowaną kapustę, doprawić solą i pieprzem. Gotować do miękkości ziemniaków (ok 15 minut). Pod koniec gotowania wrzucić fasolkę i starte na tarce buraki. Uważać aby zupa się nie zagotowała bo buraczki stracą kolor. Na koniec dodać ocet i ewentualnie doprawić jeszcze do smaku.

Zupę można zabielić śmietaną przed podaniem lub rozlać na talerze i podawać z kleksem śmietany, posypana natką pietruszki.
Do zupy warto również dodać łyżkę koncentratu pomidorowego. Ja go pominęłam.

8 komentarzy:

  1. mam super dodatek ! słonina solona trzymana w pergaminie -gnieciona z czosnkiem itd , bez Fasoli! =stary ukraiński przepis -może zamiast octu pomidor lub przecier ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koncentrat celowo pominęłam (co zapisałam w przepisie) gdyż zupę jadła osoba, która nie może jeść pomidorów ;)

      Usuń
  2. a ja żeby czasu trochę zaoszczędzić dodaję buraczki tarte ze słoika,dolewam również trochę barszczu białego lub żurku,kupuję taki w butelce,żurek dodaje trochę kwaśnego smaku i troszkę zagęszcza zupkę a to z mąki żytniej czyli zdrowsze:-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio mi chodził po głowie, muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)