niedziela, 12 czerwca 2016

Rolada bezowa z truskawkami

Fantastyczna, delikatna beza z dodatkiem moich ulubionych truskawek. Roladę przygotowałam na swoje urodziny zamiast tortu. Powiem Wam, że jeszcze nigdy żadne ciasto tak szybko nie znikało z talerzyków ;)




Beza:
6 białek
szczypta soli
1,5 szkl cukru
1 łyżeczka octu
2,5 łyżeczki mąki ziemniaczanej

Frużelina truskawkowa:
400 g truskawek
2 łyżki cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej

250 g mascarpone
2 łyżki cukru pudru



Beza: Białka ubić, stopniowo dodając cukier. Na samym końcu dodać ocet i mąkę ziemniaczaną. Dużą blaszkę piekarnikową wyłożyć papierem do pieczenia, rozsmarować bezę. Piec ok 20 minut w 160 stopniach. Po ok 10 minutach można przykryć folią aluminiową aby się nie zrumieniła za bardzo.
Po wyjęciu przełożyć do góry spodem i po kilku minutach zdjąć delikatnie papier. Odstawić do wystygnięcia.

Frużelina: Truskawki rozgnieść z cukrem, podgrzewać w garnuszku kilkanaście minut do zredukowania soku. Do gorących dodać mąkę ziemniaczaną wymieszaną z 1/4 szkl zimnej wody, wymieszać i odstawić do czasu aż ostygnie.

Mascarpone wymieszać z cukrem pudrem.

Bezę posmarować frużeliną, zostawiając wolne brzegi. na truskawki rozsmarować mascarpone, zwinąć roladę. Odstawić do lodówki do całkowitego stężenia. przed podaniem udekorować bitą śmietaną i truskawkami.

Przepis dodaję do akcji "Truskawkowe słodkości". Wypiekały ze mną:

Paulina "Smaczne przepisy"
Bożena "Moje domowe kucharzenie"
Kasia "Czarna od kuchni" 
Asia "Sama słodycz i szczypta chili" 
Iwona "Izioni pyszne smaki"
Dagmara "Na ciasteczkowych papierach"
Małgorzata "Kuchnia i podróże"
Danuta "Moje wypieki i nie tylko"
Małgorzata "Marcepanowy kącik" 
Agata "Wanilia i Kardamon"



35 komentarzy:

  1. Wspaniała rolada, następnym razem taką zrobię, dzięki za wspólne wypieki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo pyszna rolada, mniamm. Dziękuje za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bajecznie się prezentuje :) Dzięki za wspólne, niedzielne pieczenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Asiu wspaniała rolada :) dziękuję za wspólne wypiekanie :)pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna Asiu, oj zjadłabym kawałek :-) dziękuje za wspólne wypiekanie :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale smakowicie wygląda ta rolada. Super :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obłędny deser :) Dziękuję za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękna :) jeszcze nigdy nie robiłam takiej, zresztą z bezą to mi zawsze nie po drodze :) Pozdrawiam i dziękuje za wspólne wypiekanie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Asiu, a te białka to z jajek jakiej wielkości ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam L i M ale jakie dokładnie dałam do tej bezy to nie wiem bo miałam kilka białek zamrożonych. W każdym razie czy to będą duże czy średnie, beza się uda :)

      Usuń
  11. Wspaniałe połączenie - truskawki i beza. Dziękuję za wspólne pieczenie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Asiu widzę, że myślimy podobnie :) za dwa tygodnie mamy z mężem rocznicę ślubu i też zaplanowałam rolade bezową... O ile mi wyjdzie.
    Ale Twoje jest wprost wspaniała!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow..pyszności..dzięki za wspólne pieczenie.

    OdpowiedzUsuń
  14. A czy beza przy zwijaniu nie popęka? :)Chciałabym ją zrobić bo wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie powinna pęknąć gdyż nie jest suszona jak tradycyjna beza, tylko krótko podpieczona, w środku jest mięciutka :)

      Usuń
  15. A czy beza przy zwijaniu mi nie pęknie?:) Muszę ją zrobić bo wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. WItam. Przepis wygląda bardzo fajnie :) czy beza jest raczej wysuszona, czy mokra? Nie połamie się podczas zwijania? truskawki muszą być mocno wystygnięte?

    OdpowiedzUsuń
  17. Beza nie jest wysuszona, nie powinna się kruszyć. A truskawki powinny być ostudzone przynajmniej do temp. pokojowej.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)