środa, 24 lutego 2016

Kotlety schabowe w cieście naleśnikowym

Aby zwykłe kotlety schabowe za bardzo się nie znudziły polecam zrobić je w trochę inny sposób niż w tradycyjnej panierce. Tym razem przygotowałam je w cieście naleśnikowym. Wyszły pyszne, soczyste i pachnące przyprawami. Kotleciki podałam z gotowanymi ziemniaczkami i surówką z zielonej sałaty z rzodkiewką. 




5 kotletów schabowych bez kości
2 jajka
1 szklanka mleka
ok 1 szkl mąki pszennej Luksusowej Młynomag
łyżeczka papryki słodkiej
1-2 łyżki przyprawy gyros
sól
świeżo zmielony pieprz
2 ząbki czosnku
olej do smażenia



Kotlety rozbić tłuczkiem i przekroić na pół. Oprószyć solą i pieprzem. Czosnek przecisnąć przez praskę i natrzeć kotlety, przykryć folią i odstawić na ok pół godziny.

Do miski wbić jajka, wlać mleko i dodać tyle mąki aby otrzymać dosyć gęste ciasto naleśnikowe. Ciasto przyprawić wg uznania słodką papryką i przyprawą gyros.

Na dużej patelni rozgrzać olej, kotlety maczać w cieście i smażyć po kilka minut z każdej strony na złotobrązowy kolor na średnim ogniu. Odsączyć z nadmiaru tłuszczu na ręczniku papierowym.

6 komentarzy:

  1. Świetnie wyglądają, robiłam filety w cieście, teraz pora na schab :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jedno i drugie pyszne :) Fajne jest to, że za każdym razem można inaczej przyprawić ciasto :)

      Usuń
  2. A ja jeszcze tak nie smażyłam ;) raz tylko jadłam gdzieś w restauracji, ale co tam w tym cieście było to nie wiem :P
    Kiedyś tak spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Same schabowe wyglądają pięknie i zapowiadają prawdziwą ucztę a jeszcze tak pięknie podane - super!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)