niedziela, 14 października 2018

Muffinki dyniowo-cynamonowe z kruszonką

Mięciutkie, puszyste i wilgotne babeczki z cudownie chrupiącą kruszonką, które cudownie pachną cynamonem....
Muffinki zrobicie w kilka chwil, nie wymagają miksera. Są dziecinnie proste i dzięki dyni długo zachowują świeżość.
Podczas pieczenia w domu unosi się cudowny zapach cynamonu. Gwarantuję, że sięgniecie jeszcze po cieplutkie muffinki, nie sposób się im oprzeć ;)





Muffinki:
1i 3/4 szkl mąki pszennej
1 łyżeczka sody
2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki soli
1/2 szkl cukru
1/2 szkl cukru trzcinowego
1/2 szkl oleju
1 szkl puree z dyni
2 jajka
1/3 szkl mleka

Kruszonka:
3/4 szkl mąki
1/4 szkl cukru
1/4 szkl cukru trzcinowego
1 łyżeczka cynamonu
85g miękkiego masła




Muffinki: suche składniki wymieszać w jednej misce, mokre w drugiej. Do mokrych dodać suche i wymieszać wszystko łyżką. 

Kruszonka: składniki rozetrzeć w palcach.

Do foremek/papilotek nakładać ciasto do 2/3 wysokości. Posypać obficie kruszonką. 
Babeczki piec ok 20-25 minut w 180 stopniach. Ostudzić.


6 komentarzy:

  1. Och, ja też wczoraj upiekłam dyniowe muffinki tylko że z nieco innymi dodatkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Asieńko!
    I ja szaleję z dynią.
    Robiłam: racuszki, zupę, piekłam placek, a wczoraj był keczup- wszystkie pychotki:)
    Twoją muffinką chętnie poczęstuję się do kawki:)
    Pozdrawiam mile:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentują się rewelacyjnie :) Poproszę jedną do popołudniowej kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale fajny pomysł. Wyglądaja bardzo pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj aż mi ślinka pociekła, robiłam różne ciasta, placuszki ale muffinek jeszcze nie mam na swoim koncie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)