niedziela, 25 czerwca 2017

Puszyste ciasto z morelami

Ciasto jest niezwykle łatwe i zawsze się udaje. Nie ma opcji, żeby było inaczej ;)
Dzięki olejowi jest bardzo puszyste, u nas znika jeszcze ciepłe. Polecam Wam do niedzielnej kawki lub na wypad za miasto.
Do wypieku ciasta użyłam Cukier Królewski kryształ i puder do posypania.  Cukru w całym cieście jest niewiele. Jeśli lubicie bardziej słodkie ciasta to dodajcie go troszkę więcej. Jestem zdania, że domowe ciasto jest dużo zdrowsze niż to ze sklepu. Zawsze wiecie co do niego dodajecie i możecie słodzić je wg własnego uznania.
Przepis bierze udział w akcji Cukier z głową. Więcej o słodzeniu z głową poczytasz na  www.uczymyjakslodzic.pl


 

2 1/3 szkl mąki pszennej
5 jajek
1 szkl cukru Królewskiego
2/3 szkl oleju 
 1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia

8 moreli
cukier puder Królewski




Jajka ubić z cukrem na puch. Mąkę przesiać z proszkiem i sodą. Cały czas ucierając dodawać na przemian mąkę i olej.
Ciasto wylać na wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę (24x36cm). Ułożyć połówki moreli skórką do spodu. Piec ok 40 minut w 170 stopniach. Ostudzić.





19 komentarzy:

  1. Niesamowity kolor, ciacho bajeczne ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie ciasta :D Powodzenia w konkursie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjnie smaczne ciasto :) Bardzo lubię morele i to ciasto na pewno by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne ciasto, lubię morele, więc dla mnie w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mam podobny przepis to ciasto nie tylko świetnie smakuje ale i zawsze się udaje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja;) można użyć dowolnych owoców i zawsze jest pyszne ;)

      Usuń
  6. Świetne ciasto. Zrobiłam z truskawkami - pychotka :)
    Mam podobny przepis, ale z 6 jajkami, ale ten placek też wyszedł pyszny. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło; )
      Pozdrawiam; )

      Usuń
    2. A ciasto wyszło tak :
      http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2017/06/puszyste-ucierane-ciasto-z-truskawkami.html
      Zapraszam :)

      Usuń
    3. Aniu ciesze się, że Ci posmakowało ;)

      Usuń
  7. Pięknie się takie ciacho prezentuje i na pewno było bardzo smaczne :D

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo pysznie wyglada, aż chce się sięgnąć po kawałeczek

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)