czwartek, 1 czerwca 2017

Ciastko XXL

Z okazji Dnia Dziecka warto przygotować naszym dzieciakom jakąś słodką niespodziankę.
Ja upiekłam mojej Oliwce mega duże ciastko z kolorowymi orzeszkami w czekoladzie. Była zachwycona bo  uwielbia zarówno ciastka jak również te orzeszki :)
Przygotowanie takiego deseru zajmie zaledwie kilka chwil a mina naszego dziecka po otrzymaniu mega dużego ciastka jest bezcenna :)
Przepis znalazłam na blogu Cake Time.






140 g rozpuszczonego masła
2 jajka
2/3 szkl brązowego cukru
łyżeczka ekstraktu waniliowego
2 czubate szkl mąki pszennej
1/2 łyżeczki sody
1/4 łyżeczki soli
200 g orzechowych drażetek (u mnie orzeszki z Biedronki)



Ubić całe jajka z cukrem, następnie wmiksować masło i ekstrakt waniliowy. Mąkę, sodę i sól przesiać wymieszać z ubitymi jajkami łyżką.
Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć ciasto, wyrównać wierzch. W ciasto powtykać drażetki.
Ciastko pieczemy ok 20-25 minut w 170 stopniach. Ostudzić.


18 komentarzy:

  1. Pysznie i kolorowo wygląda to ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję :) o tym, że pyszne świadczyło, że szybko zniknęło ;) nawet niewiele okruszków po nim zostało ;))))

      Usuń
  2. Pięknie wygląda i na pewno smakuje rewelacyjnie :) Pyszne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega ciasto,mega pomysł! Wow! Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne ciacho :D Robi cudowne wrażenie i idealnie pasuje na różne okazje :D

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę jakie podzielne ciastko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda super. Muszę wypróbować. Jaką tortownicę trzeba użyć?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)