czwartek, 6 sierpnia 2015

Pizza wiejska z serowym brzegiem

Nie wiem jak Wy ale ja bardzo lubię pizzę. Co prawda nie jadam jej często ale jak mam już na nią ochotę to robię ją sobie sama i dodaję takie składniki na jakie akurat przyjdzie mi ochota. Tym razem dosyć tradycyjnie, czyli kiełbaska, kabanos, papryka i pieczarki. Dla odmiany zawinęłam kawałki żółtego sera w brzeg mięciutkiego ciasta pizzy. Mniam :)

Pizzę podałam na talerzu "Jesień" od Porcelany Bogucice"




Ciasto:
3 szkl mąki
op. suchych drożdży
jajko
płaska łyżeczka cukru
płaska łyżeczka soli
łyżka oliwy
szkl mleka

Dodatki:
kawałek kabanosa
kawałek kiełbasy wiejskiej
1/2 czerwonej papryki
2 łyżki koncentratu pomidorowego
3 pieczarki
1 cebulka
15-20 dag sera żółtego
oregano/przyprawa do pizzy



Ciasto: W większej misce wymieszać suche składniki. Dodać jajko, oliwę i mleko. Wyrobić gładkie i elastyczne ciasto. odstawić na ok 1 godzinę w ciepłe miejsce aż podwoi objętość.

Kabanosa i kiełbasę pokroić w plasterki. Paprykę w kostkę. Cebulkę i pieczarki pokroić i przesmażyć na łyżce oliwy. Część sera zetrzeć na tarce o grubych oczkach. resztę pokroić w długie i grube paski.

Wyrośnięte ciasto zagnieść i rozciągnąć na kształt dużego koła. Przy brzegach ułożyć kawałki sera, zlepić tak aby ser pozostał w środku. Pizzę posmarować koncentratem, rozsypać składniki i posypać serem i oregano.
Piec w temp. 180 stopni przez ok pół godziny.


3 komentarze:

  1. chyba widziałam go w którejś ostatniej gazetce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie był nigdzie publikowany oprócz bloga ;)

      Usuń
  2. Pyszna jest ta pizza, uwielbiam domowe, może w najbliższym czasie również taką przygotuję :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)