niedziela, 30 sierpnia 2015

Torcik jogutowo-galaretkowy z brzoskwiniami

Pyszne i orzeźwiające ciasto na takie upały jakie mamy w tym roku. Ciasto składa się z galaretek i jogurtu więc nie jest zbyt kaloryczne. Moja rodzinka bardzo je polubiła.
Polecam, jest łatwe choć trochę czasochłonne ;)


Ciasto podałam na Porcelanie Bogucice "Rajski Ogród".



Spód:
200g herbatników
100g roztopionego masła

400g jogurtu naturalnego
2 galaretki wiśniowe
2 galaretki brzoskwiniowe
2 galaretki cytrynowe
3-4 brzoskwinie



Spód: herbatniki drobno pokruszyć i wymieszać z rozpuszczonym masłem. Dno tortownicy o śr. ok 22-24 cm wyłożyć ciasteczkami, wyrównać i uklepać. Odstawić do lodówki.

Galaretki wiśniowe rozpuścić w 1/2l gorącej wody, ostudzić. Podobnie przygotować pozostałe galaretki. 1/3 szkl galaretki wiśniowej i brzoskwiniowej odłożyć. Galaretkę czerwoną wymieszać z 200 ml jogurtu naturalnego. Na spód ciasteczkowy wylać masę jogurtową, odstawić do stężenia. Wylać odłożoną galaretkę czerwoną. Odstawić do stężenia. Podobnie przygotować warstwę z galaretką brzoskwiniową.

Brzoskwinie obrać i pokroić w plasterki, ułożyć na stężałym torciku i zalać tężejącą galaretką cytrynową. Torcik odstawić do lodówki na całą noc.

1 komentarz:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)