sobota, 4 stycznia 2014

Ciasto "Styropian z żurawiną"

Kiedy jakiś czas temu zastanawiałyśmy się z mamą jakie ciasto upiec na święta, ona uparła się przy "styropianie". Przepis dostała od koleżanki i koniecznie chciała go wypróbować bo słyszała, że jest przepyszny. Trochę sceptycznie podchodziłam to tego ciasta bo miałam już pomysł jaki sernik upiec na święta ale uległam.... i ani trochę nie żałuję :) Ciasto do złudzenia przypomina prawdziwy sernik. Każdy z gości myślał, ze jest on upieczony z sera. Jeśli ktoś jeszcze nie próbował to polecam, jest przepyszne :)


Ciasto:
3 szkl mąki pszennej
1/2 szkl cukru pudru
5 żółtek
margaryna
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa:
1l śmietany 18%
5 białek
1 szkl cukru
200g wiórków kokosowych
2 budynie waniliowe
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

słoik żurawiny
100g żurawiny suszonej


Ciasto: wszystkie składniki posiekać i zagnieść ciasto. Schłodzić godzinę w lodówce. 1/2 ciasta rozwałkować na blaszce (24x36cm) wyłożonej papierem do pieczenia, nakłuć widelcem. Rozsmarować żurawinę ze słoiczka, posypać suszoną.

Masa: białka ubić z cukrem, dodać śmietanę i resztę składników. Wymieszać na najniższych obrotach. Wylać na ciasto w blaszce, wyrównać powierzchnię. Pozostałe ciasto zetrzeć na tarce bezpośrednio na masę śmietanową. Ciasto piec ok 50-60 minut w 170 stopniach. Schłodzić, najlepszy jest na drugi dzień.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)