wtorek, 17 lipca 2018

Pierogi z wiśniami

W sezonie takie pierogi są u mnie obowiązkowym daniem. My lubimy je posypane cukrem, ale można je polać masełkiem z bułką tartą lub śmietaną, jak kto lubi :)





Ciasto na pierogi:
2,5 szkl mąki pszennej + do podsypywania
2 łyżki oleju
jajko (można pominąć)
ok 1 szkl gorącej wody

Nadzienie:
ok 300g wiśni bez pestek
cukier trzcinowy



Ciasto: Mąkę przesiać do miski, wbić jajko, wlać olej i zamieszać. Wlać tyle wody aby wyrobić gładkie i elastyczne ciasto. Ciasto przykryć i odstawić na kilkanaście minut aby odpoczęło. Cienko rozwałkować i szklanką wyciąć kółka. Na każdy kawałek ciasta nakładać po 2 wiśnie i posypać cukrem. Zlepić pierogi. W dużym garnku zagotować wodę z łyżką soli. Pierogi gotować ok 2 minuty od wypłynięcia.
Pierogi podawać posypane cukrem trzcinowym lub polane śmietaną.


12 komentarzy:

  1. Pierogów z wiśniami jeszcze nie jadłam, wspaniale wyglądają na tym talerzu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają i na pewno genialnie smakują :) Poproszę o porcyjkę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma lipca bez pierogów z wiśni. :-) My do farszu dodajemy jeszcze mąkę ziemniaczaną, to taka wskazówka od Mamy, aby sok z wiśni nie pryskał podczas jedzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O super pomysł z tą mąką :) następnym razem wypróbuję :)

      Usuń
  4. Takich pierogów jeszcze nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)