wtorek, 19 stycznia 2016

Sernik kakaowo-wiśniowy

Uwielbiam serniki. Tym razem miałam wielką ochotę na taki z dodatkiem wiśni. Wyszedł pyszny. Idealny z filiżanką kawy.
Ja użyłam wiśni mrożonych. Pamiętajcie jednak, że wcześniej trzeba je rozmrozić na sicie do temp. pokojowej i dokładnie odsączyć z soku.






Ciasto kakaowe:
200g masła lub margaryny
2 szkl mąki pszennej
3 czubate łyżki kakao
4 łyżki cukru
1 jajko
łyżka śmietany

Sernik:
1kg twarogu 3x zmielonego
500g mleka skondensowanego słodzonego
4 jajka
1 budyń waniliowy
łyżka mąki ziemniaczanej

500g wiśni (u mnie mrożone)
2 łyżki kakao



Ciasto kakaowe: Zimne masło posiekać z mąką, cukrem i kakao, dodać jajko i śmietanę, zagnieść ciasto. Ciasto schłodzić w lodówce.

Sernik: Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Przełożyć je do misy miksera i ucierać do czasu aż się połączą.

Blaszkę (30x19cm) wyłożyć papierem do pieczenia. 2/3 ciasta kakaowego zetrzeć na spód na tarce o dużych oczkach, wyrównać. Wylać połowę masy sernikowej, wyłożyć rozmrożone i odsączone wiśnie, posypać kakao. Wylać resztę sera. Na wierzch zetrzeć resztę ciasta kakaowego.

Sernik piec 1 godzinę w 170 stopniach. Ostudzić. Przechowywać w lodówce. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem.




20 komentarzy:

  1. Właśnie go zjadłam oczyma wyobraźni...mmmniammmm :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Sernik w trakcie pieczenia... Zobaczymy co z niego wyjdzie ��

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda :) a mleko skondensowane ma być ugotowane czy nie ?

    OdpowiedzUsuń
  4. witam ;)
    mam pytanie odnosnie budyniu. nalezy go przygotowac wedlug przepisu czy dodac proszek??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Budyń ma być w proszku ;)

      Usuń
    2. witam.
      sernik wysedl pyszny choc w troche innej formie :)
      poniewaz ser wyszedl bardzo plynny nie udalo sie mi ulozyc warstw :)
      ale nie zepsulo to smaku.
      ale ma Pani moze jakas rade na przyszlosc??

      Usuń
    3. A może użyła pani sera z wiaderka?

      Usuń
  5. Wygląda pysznie!:) śmietana 30%?

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy wiśnie ze słoika będą równie dobre do tego sernika? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też będą dobre, trzeba je tylko dobrze odsączyć;)

      Usuń
  7. A do sera nie dodaje się wogóle cukru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do sera dodaje się mleko skondensowane słodzone, to wystarczy. Sernik będzie wystarczająco słodki ;)

      Usuń
  8. Wygląda pysznie! Uwielbiam serniki i chętnie wypróbuję :)
    Tylko jednej rzeczy się obawiam... mielenia sera :( Ma Pani na to jakiś sposób by było łatwiej? Zawsze robiłam z sera z wiaderka, ale wolę z prawdziwego sera - tylko jak mielę drugi raz to wszystko strasznie mi się oblepia tym serem :( i zawsze mówię "nigdy więcej" ;) ..a co dopiero 3 razy.. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha :) i ja mam ten problem odkąd mielę robotem ;) jednak zwykła ręczna maszynka do mielenia była o niebo lepsza wg mnie ;) Kiedyś przeciskałam ser przez praskę do ziemniaków ale do innych celów niż sernik, no i nie w takich ilościach ;) może to jest lepsze rozwiązanie ? ;)))

      Usuń
  9. Do biszkoptu użyła Pani margaryny czy masła? 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W przepisie nie ma biszkoptu, jest kruche ciasto ;) rzeczywiście w skł. napisałam margaryna a w opisie masło. Nie ma to żadnego znaczenia co użyjemy :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)