środa, 18 lipca 2018

Ciasto drożdżowe z serem, jagodami i kruszonką

Cudownie pachnące, puszyste ciasto z dodatkiem jagód i chrupiącej kruszonki. Drożdżówka sprawdzi się nie tylko do popołudniowej kawy ale również na śniadanie z kubkiem mleka lub kakao.
Moje ciasto zniknęło w jedno popołudnie, ciężko się mu oprzeć :)




Ciasto drożdżowe:
500g mąki pszennej
1 op. drożdży instant
50 g domowego cukru waniliowego
szczypta soli
1 szkl ciepłego mleka
50 g masła
jajko

Kruszonka:
80 g masła
150g mąki pszennej
100 g domowego cukru waniliowego

Masa serowa:
250 g sera białego
3 łyżki kwaśnej śmietany 18%
3 łyżki cukru
 łyżeczka ekstraktu waniliowego
jajko
budyń waniliowy

1,5 szkl jagód/borówek



Ciasto: Do większej miski wsypuję suche składniki, mieszam. Masło rozpuszczam w mleku. Ciepłe masło i mleko oraz jajko dodaję do suchych składników, mieszam i zagniatam gładkie, elastyczne ciasto. Ciasto przykrywam i odstawiam na ok 45-60 minut w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Tortownicę (śr. 24cm) smaruję tłuszczem i posypuję bułką tartą. Wyrośnięte ciasto jeszcze raz zagniatam i wykładam do formy. Przykrywam i odstawiam na ok 30 minut.

Masa serowa: Ser, śmietanę, jajko, ekstrakt i cukier dokładnie rozdrabniam widelcem aby nie było grudek. Dodaję budyń, mieszam.

Jagody opłukuję na sicie i dokładnie osuszam.

Kruszonka: składniki rozcieram w palcach.

Na wyrośnięte w foremce ciasto nakładam masę serową, posypuję borówkami i kruszonką. Wstawiam do piekarnika nagrzanego do 175 stopni i piekę ok 40 minut.


11 komentarzy:

  1. Wyśmienita drożdżówka, nie dziwi mnie to,że tak szybko zniknęła:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, uwielbiamy drożdżówki więc nie mogło być inaczej :)

      Usuń
  2. Drożdżowe wypieki bardzo lubię i narobiłaś mi takiej ochoty, że lada dzień będę musiała coś drożdżowego zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Danuta Z. Ciasto wygląda smakowicie chyba jutro zrobie

    OdpowiedzUsuń
  4. drożdżowe to ja zawsze i wszędzie

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha drożdżówka :D W sumie to dawno jej nie piekłam, trzeba będzie to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)