sobota, 6 sierpnia 2016

Quesadilla z kurkami i kurczakiem

Quesadilla to danie kuchni meksykańskiej. Zwykle tortilla zapiekana jest z serem ale można dodawać do niej swoje ulubione składniki jak kurczaka, pomidory, grzybki itp... Serwowana jest na śniadanie, obiad lub jako przekąska.
Ja do swojej wrzuciłam oprócz sera mojego ulubionego kurczaka i kurki. Wyszła przepyszna :)





4 tortille
200 g startego żółtego sera
1 pojedyncza pierś z kurczaka
200 g kurek
sól
pieprz
szczypta tymianku
szczypta papryki słodkiej
szczypta czosnku granulowanego
odrobina oleju i łyżka masła do smażenia




Mięso umyć, osuszyć i pokroić w małą kostkę. Oprószyć przyprawami i usmażyć na 1-2 łyżkach oleju. Kurki dokładnie oczyścić, większe pokroić i usmażyć na maśle. Pod koniec delikatnie oprószyć solą i pieprzem.
Nagrzać elektrycznego grilla (można też użyć dużej patelni i podgrzewać quesadillę bez użycia tłuszczu), ułożyć placek tortilli, posypać serem, kurczakiem i kurkami (kilka zostawić do dekoracji), znów serem i przykryć drugim plackiem. Grillować po kilka minut z obu stron do lekkiego przyrumienienia i stopienia się sera.


5 komentarzy:

  1. Zjadłabym dziś taki obiad! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszotnie to wygląda:) narobiłaś nam apetytu, a że obiad dopiero w planach - to może właśnie dziś zafundujemy sobie Twoje jedzonko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sobie wyobrażam ten smak :) Cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. o mamusi i ser i tortilla i jeszcze kurki :) tyle dobra na raz :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)