wtorek, 19 września 2017

Rogaliki z 3 składników

Przepis już od dawna czekał u mnie w kolejce do wypróbowania i w końcu się doczekał ;))))
Razem z Oliwką upiekłyśmy je na niedzielę do kawki ;)
Rogaliki są przyjemnie kruche a zarazem bardzo delikatne.
Nawet bez takiej małej pomocnicy przygotujecie je dość szybko i sprawnie. Najdłużej oczekujemy na schłodzenie się ciasta a potem upieczenie rogalików.




Ciasto:
3 szkl mąki pszennej
1 szkl śmietany 18%
200 g zimnego masła

Dodatkowo:
marmolada do nadzienia
jajko do posmarowania 
cukier puder



Ciasto: składniki posiekać i zagnieść elastyczne i gładkie ciasto. Zawinąć w folię i schłodzić w lodówce przez godzinę.
Ciasto podzielić na 4 części a następnie każdą z nich rozwałkować na cienki placek. Od dużego talerza wyciąć koło, które podzielić na 8 części. W ten sposób otrzymamy równej wielkości rogaliczki. Na każdy trójkąt nakładamy po łyżeczce marmolady i zwijamy rogalika od szerszej strony. Rogaliki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy rozbełtanym jajkiem i pieczemy ok 25-30 minut do zarumienienia w 180 stopniach.
Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.


24 komentarze:

  1. na pewno wyprobuje ! Tymbardziej ze dzis spodziewam sie gosci na dluzej ;) ... bedzie komu oceniac ;) ...dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. szklanki jaką mają pojemność?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo je lubię :) Pyszne i nieskomplikowane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny przepis, muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  5. z różaną albo porzeczkową konfiturą... <3 mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. ....przepraszam, przepis bardzo mi się podoba i.....kradnę-;)...pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam je w planach:) Twoje wyglądają pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie tez czekają w kolejce i chyba jeszcze troszkę poczekają ;) Twoje wyglądają wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Można też dać pół szklanki śmietany i pół kostki sera białego . Robiłam na różne sposoby zawsze są pyszne

    OdpowiedzUsuń
  10. Asieńko!
    Pyszne, szybkie i jak zawsze udane, bo Twoje:)
    Buziaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Od rana szukałam inspiracji na coś szybkiego i nie skomplikowanego do kawki - i w końcu znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a jaka śmietana kwaśna czy nie

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)