piątek, 25 kwietnia 2014

Rabarbarowy skubaniec

Dzisiaj w sklepie zauważyłam pierwszy rabarbar w tym roku. Nie wiem jak Wy ale ja go uwielbiam. Zwłaszcza w połączeniu z kruchym ciastem. Podaję Wam przepis na jedno z najlepszych ciast z rabarbarem. Mam nadzieję, że i Wam posmakuje.



Ciasto:
60dag mąki
margaryna
1 jajko
4 żółtka
3 łyżki śmietany
niepełna szklanka cukru pudru
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Pianka:
4 łyżki cukru
4 białka
kisiel

1,5-2kg rabarbaru + cukier do smaku



Mąkę z cukrem pudrem, proszkiem do pieczenia i margaryna posiekać. Dodać żółtka i jajko i zagnieść ciasto. wstawić do lodówki na co najmniej pół godziny. Rabarbar umyć, obrać i pokroić w 1cm kawałki. Przełożyć do garnka, dosłodzić 3 łyżkami cukru i podgrzewać na małym ogniu ok 10 minut. Ostudzić. Ciasto podzielić na 2 części. Jedną rozwałkować i wyłożyć na blachę wyścieloną papierem do pieczenia. Wyłożyć rabarbar i posypać cukrem wedle uznania. Białka ubić ze szczyptą soli, dodać cukier i kisiel, ubić i wyłożyć na rabarbar. Z pozostałego ciasta obskubywać małe kawałki i rozsypać na ciasto. Piec ok 45 minut w 180 stopniach. ostudzić i posypać cukrem pudrem.

4 komentarze:

  1. Tez uwielbiam rabarbar i tez dzisiaj kupiła, ale nic nie upiekłam bo pół zjadłam na surowo tylko z cukrem, jutro dokupię i koniecznie muszę machnąć z nim jakieś ciasto :) Twoje cudne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) za mną "chodzi" jeszcze drożdżówka z rabarbarem i kruszonką.... ale to może na długi majowy weekend upiekę ;)

      Usuń
  2. rabarbar! nie ma co,muszę zrobić takie ciacho

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam szarlotki z rabarbarem! W tym roku jeszcze nic z nim nie piekłam.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)