poniedziałek, 22 kwietnia 2019

Baranek piaskowy

Nie zdążyłam z barankiem i życzeniami wczoraj ale dzisiaj chciałabym złożyć Wam najserdeczniejsze życzenia na dalsze rodzinne świętowanie.
Z tego przepisu możesz upiec pyszną babę piaskową, małe babeczki lub tak jak ja, baranka wielkanocnego, który będzie piękną ozdobą świątecznego stołu.
Mój został poświęcony i spałaszowany podczas wielkanocnego śniadania ;)




250 g masła w temp. pokojowej
4/5 szkl cukru
4 jajka
200 g mąki pszennej
100 g mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka ekstraktu waniliowego

cukier puder do posypania



Miękkie masło utrzeć z cukrem na puch. Nadal ucierając dodawać po jednym żółtku a następnie ekstrakt waniliowy i przesiane z proszkiem do pieczenia mąki. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę. Partiami wymieszać z ciastem. 
Foremkę na baranka posmarować margaryną i posypać bułką tartą. Wlać ciasto do 4/5 wysokości formy. Z pozostałego ciasta upiekłam babeczki.
Baranka piec ok 20-25 minut do tzw. suchego patyczka. Ostudzić w foremce. Posypać cukrem pudrem.


2 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)