niedziela, 14 maja 2017

Ucierane ciasto z rabarbarem (na krupczatce)

W sezonie na rabarbar nie mogę się oprzeć aby nie piec z nim ciast. Tym razem upiekłam pyszne, bardzo wysokie ciasto z dodatkiem mąki krupczatki. Ciasto wyglądem przypomina drożdżówkę i rośnie bardzo wysokie. Smakuje doskonale z kubkiem mleka.
 Przepis spisałam na szybko z internetu, niestety nie pamiętam z jakiej strony.
Polecam, robi się je bardzo szybko a znika jeszcze szybciej ;)




6 jajek
1 szkl cukru
2 szkl mąki pszennej
1 szkl mąki krupczatki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szkl oleju rzepakowego
łyżeczka ekstraktu waniliowego

5 łodyg rabarbaru
cukier puder do posypania




Jajka utrzeć z cukrem na biały puch. Zmniejszając obroty miksera wsypywać po trochę przesiane mąki z proszkiem do pieczenia. Na koniec wmiksować olej i ekstrakt waniliowy.
Formę (21x21cm) wyłożyć papierem do pieczenia, wlać ciasto i posypać pokrojonym w kostkę rabarbarem. Piec ok 50-60 minut w 170 stopniach (do tzw suchego patyczka). Ciasto ostudzić i posypać cukrem pudrem.

15 komentarzy:

  1. Piękne i wyrosniete ciasto. Zabieram kawałeczek I pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale pyszne ciacho 😊 Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też korzystam z sezonu rabarowego jak mogę :) a Twoje ciasto wygląda niezwykle kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tym sezonie mam już kilka wypieków rabarbarowych za sobą ; ))

      Usuń
  4. Wszędzie króluje rabarbar ;) i dobrze bo ciasta z nim jest obledne! A Twoje Asiu jest cudownie wyrośnięte :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę zakupić sobie mąkę krupczatkę i zrobić takie ciacho :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy rabarbar można zastąpić czymś innym?

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)