wtorek, 11 lipca 2017

Chłodnik buraczkowy z rzodkiewką i ogórkiem małosolnym

 .... czyli chłodnik buraczkowy na bogato i eksplozja smaków :)
Lato to doskonały czas na to aby korzystać z jego dobrodziejstw i przygotować pyszne i zdrowe potrawy ze świeżych warzyw.
Chłodnik jest takim daniem, które nie tylko świetnie smakuje ale jest zdrowe i bardzo orzeźwiające.
Przygotowując ten chłodnik nie zdawałam sobie sprawy, że tak pozytywnie zaskoczy mnie smakiem. Do tej pory przygotowywałam chłodniki z gotowanych buraczków ale dzięki koncentratowi barszczu Krakusa czas przygotowania i oczekiwania można sobie sporo skrócić. A smak chłodnika nadal jest bardzo wyrazisty i po prostu rewelacyjny.
Ja chłodnik często zabieram sobie w słoiczku do pracy a Wy?


1 l jogurtu naturalnego gęstego
1 szkl śmietany 18%
1/3 szkl koncentratu barszczu Krakus
1 pęczek rzodkiewki
4 ogórki małosolne
1/2 pęczka koperku
2 ząbki czosnku
1/2 pęczka szczypiorku
sól, pieprz do smaku



Jogurt naturalny, śmietanę i koncentrat barszczu wymieszać.  Warzywa umyć. Rzodkiewki razem z ogórkami zetrzeć na tarce o grubych oczkach lub pokroić w drobną kosteczkę. Koperek i szczypiorek posiekać. Czosnek przecisnąć przez praskę.  Wszystkie składniki wymieszać, doprawić do smaku solą i pieprzem. Odstawić w chłodne miejsce na 1 godzinę.
Chłodnik podawać z jajkiem na twardo, posypany szczypiorkiem.


#chlodnik #krakus #sprytnieizdrowo




10 komentarzy:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)