środa, 23 marca 2016

Sodowy chlebek z płatkami owsianymi

Chlebek sodowy pierwszy raz miałam okazję spróbować gdy mieszkałam w Irlandii. Od razu bardzo mi posmakował i bardzo często go kupowałam. Po powrocie do Polski zapomniałam o nim a szkoda! Bo jest naprawdę smaczny. Pierwszy swój chlebek sodowy upiekłam z dodatkiem płatków owsianych, jest pyszny i zdrowy. Na pewno jeszcze nie raz go upiekę, gdyż jest naprawdę szybki i bardzo łatwy do zrobienia. Nie potrzebuje czasu na wyrastanie więc w pół godziny można go upiec. 




250 g mąki pszennej graham Młynomag + 2 łyżki do obtoczenia
250 g mąki tortowej Młynomag
4 łyżki płatków owsianych pełnoziarnistych Cenos
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka sody
400 g kefiru
20 g miękkiego masła




Wszystkie składniki przełożyć do większej miski, wymieszać, zagnieść i uformować okrągły bochenek. Chlebek obsypać mąką grahamką i ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Naciąć dość głęboko na krzyż i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na ok 35 minut. Po upieczeniu owinąć w ściereczkę i zostawić do zupełnego wystudzenia.


2 komentarze:

  1. Asiu droga- domowe pieczywko najlepsze:)
    Dziś już przybywam z życzeniami świątecznymi:
    Dla Ciebie i bliskich: zdrówka, pogody ducha oraz radości z Zmartwychwstania:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję za życzenia :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)