czwartek, 5 lutego 2015

Szarlotka z pianką i migdałami

Niedawno, będąc w odwiedzinach u siostry, jadłam tą pyszną szarlotkę. Nie mogłam się oprzeć i po prostu musiałam upiec podobną, taka jest pyszna! Wam też polecam upiec ją na weekend do kawy. Jestem pewna, że Wam też tak bardzo posmakuje :)




Ciasto:
3 szkl mąki
1 kostka margaryny
3 łyżki cukru
5 żółtek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
ewentualnie troszkę śmietany

2 kg jabłek
cukier i przyprawa do szarlotki KAMIS lub cynamon wedle uznania
3 łyżki bułki tartej

Pianka:
5 białek
1 szkl cukru

100g płatków migdałowych




 Ciasto: Składniki posiekać i zagnieść ciasto. Zawinąć w folię i schłodzić w lodówce. Blaszkę (24x36cm) posmarować masłem i wylepić ciastem, nakłuć widelcem. Ciasto wstawić do piekarnika nagrzanego do 180st na 10 minut.

 Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Jabłka osączyć z nadmiaru soku i doprawić cukrem i przyprawą wg uznania. Podpieczony kruchy spód posypać bułką tartą i wyłożyć jabłka.

 Z białek ubić sztywną pianę, pod koniec dodając cukier. Sztywną i lśniącą wyłożyć równą warstwą na jabłka, posypać płatkami migdałów i piec ok 30-40min do zarumienienia. Ostudzić.

4 komentarze:

  1. Takie proste najsmaczniejsze:) Wproszę się na kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Juz w piekarniku :-) mam nadzieje ze sie uda ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczna szarlotka.Wkrótce wypróbuję;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS: Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)