środa, 11 października 2017

Kapusta biała zasmażana

Pyszny dodatek do ziemniaczków i mielonego lub kaszanki. 
Choć doskonale nadaje się również jako samodzielne danie.



1/2 główki dużej kapusty
150 g boczku
cebula
sól morska O'Sole
pieprz
łyżka suszonej jarzynki
2 czubate łyżki mąki pszennej 
2 łyżki posiekanego koperku



Kapustę poszatkować, zalać wodą i gotować prawie do miękkości.

W garnku z grubym dnem przesmażyć pokrojony w kostkę boczek. Gdy ten się wytopi, dodać posiekaną cebulkę, zeszklić. Ugotowaną kapustę odcedzić, dodać do boczku. Przyprawić do smaku, wymieszać i dusić aż będzie miękka.

Na suchej patelni uprażyć 2 łyżki mąki, zalać odrobiną wody i wymieszać aby nie było grudek. Zasmażką zagęścić kapustę. Dodać koperek, smażyć jeszcze ok 10 minut.


7 komentarzy:

  1. Asieńko!
    Bardzo lubię tak przyrządzoną kapustkę- smacznego:)
    Mile pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak przygotowaną kapustę mogłabym jeść codziennie :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uwielbiam kapustę zasmażaną ale robiłam ją zazwyczaj trochę inaczej. W przepisie który ja znam gotuje się ją na bulionie warzywnym ( ja ostatnio używam tego gotowego z butelki od Krakusa bo jest smaczny i ułatwia gotowanie). Dzięki temu kapusta nabiera wyrazistego smaku. Choć muszę spróbować zrobić ją według Twojego przepisu.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)