środa, 19 września 2018

Pierogi z mięsem, mozarellą i suszonymi pomidorkami

Pyszne i sycące danie. Mięsny farsz wzbogacony o suszone pomidorki nabiera wyjątkowego smaku. 
Ja lubię gdy są  podsmażone i posypane zieleniną. 
Równie smaczne są polane zeszkloną na maśle cebulką.
Polecam :)




Ciasto:
2,5 szkl mąki pszennej
szczypta soli
2 łyżki oleju
ok 1 szkl gorącej wody

Farsz:
500 g mięsa mielonego np. z łopatki
2 łyżki oleju
kulka mozzarelli
kilka suszonych pomidorów
łyżeczka koncentratu pomidorowego
sól, pieprz, oregano
mała cebulka
ząbek czosnku



 Farsz: na oleju zeszklić posiekaną cebulkę, dodać zmiażdżony czosnek i mięso. Doprawić do smaku i usmażyć. Ostudzić. Do farszu dodać pokrojoną w kostkę mozzarellę i suszone pomidorki.

Ciasto: w misce wymieszać mąkę z solą. Dodać olej i stopniowo wlewać tyle wody aby wyrobić gładkie i elastyczne ciasto. Ciasto zostawić w misce, przykryć folią i odstawić na pół godziny aby odpoczęło.
Ciasto cienko rozwałkować i dużą szklanką wycinać kółka. Nakładać po łyżce farszu i zlepiać pierogi.
Pierogi gotować w lekko osolonej wodzie ok 2-3 minuty od wypłynięcia.





15 komentarzy:

  1. Pierogi bardzo lubię, ale z takim farszem nie jadłam. Muszą smakować wyjątkowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka muszą być takie pierożki, nie jadłam, ale na pewno bym zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierogi to ulubione danie mojej rodzinki,ale tylko w tradycyjnej wersji, ale ja chętnie skuszę się na takie znakomite pierożki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile mniej więcej wychodzi sztuk?

    OdpowiedzUsuń
  5. Asieńko!
    To moje smaki, pyszne te Twoje pierożki:)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)