środa, 18 października 2017

Flaczki z boczniaków

Pyszna, aromatyczna i bardzo rozgrzewająca zupa. Idealne rozwiązanie na zbliżające się jesienno zimowe chłody. Dodatkową zaletą jest to, że przygotujecie ją w 30 minut.




400 g boczniaków
cebula
 marchewka
korzeń pietruszki
2 ząbki czosnku
1 l bulionu warzywnego ew. drobiowego
2 łyżki oleju
2 liście laurowe
3 ziarenka ziela angielskiego
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
sól, pieprz
łyżka koncentratu pomidorowego
łyżeczka majeranku



W rondlu rozgrzać olej i zeszklić posiekaną cebulę i czosnek. Boczniaki oczyścić i pokroić w paski. Marchew i pietruszkę obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Grzyby i warzywa dodać do cebuli, chwilę smażyć. Zalać bulionem, dodać przyprawy (oprócz majeranku) i gotować ok 15 minut do miękkości składników. Pod koniec gotowania dodać majeranek.


15 komentarzy:

  1. Bardzo lubię flaczki z boczniaków. Narobiłaś mi wielkiej ochoty Joasiu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Asieńko!
    Takie flaczki robi moja Mama i są pyszne:)
    Chętnie się poczęstuję Twoimi- dziękuję:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wyglądają. Wspaniała alternatywa dla wegetarian.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno nie jadłam flaczków, pyszne są z boczniaków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tradycyjnych nie lubię ale takie jak najbardziej! ;)))

      Usuń
  5. Pomysłowe danie:) ja robię takie a'la flaczki z udek kurczaka,ale z boczniakow jeszcze nie jadłam...naprawdę ciekawy pomysł!

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)