poniedziałek, 22 maja 2017

Tort śmietankowy z owocami i bazyliowym cukrem

Torcik dzięki świeżym kwiatom wygląda pięknie i świetnie nadaje się na wyjątkowe okazje. 
Wbrew pozorom nie wymaga wielkich umiejętności cukierniczych. Jest naprawdę bardzo łatwy i każdy sobie z nim poradzi. Ja upiekłam go dla mamy z okazji zbliżającego się Dnia Matki. 
Do dekoracji użyłam świeżych kwiatów eustomy ale równie dobrze będą się prezentować róże, goździki czy margaretki. Świeże kwiaty na torcie powinny wytrzymać dobę więc bez obaw możecie go przygotować dzień przed uroczystością. Nie bójcie się również połączenia bazylii ze słodkimi owocowymi wypiekami, doskonale do siebie pasują :)




Biszkopt:
3 jajka
1/2 szkl cukru
1/3 szkl mąki pszennej
1/3 szkl mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Krem:
250g serka mascarpone
250 ml śmietanki 30%
4 łyżki cukru pudru
op. śmietan fixu

Cukier bazyliowy:
2 łyżeczki cukru kryształu
5-6 listków świeżej bazylii

Dodatkowo:
1/2 szkl malin 
3 łyżki jagód 

kwiaty do dekoracji



Biszkopt: Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę, pod koniec dodając cukier. Gdy piana będzie szklista i lśniąca dodawać po jednym żółtku, nadal miksując. Do masy jajecznej przesiać mąkę i proszek do pieczenia, delikatnie wymieszać szpatułką. Na dno tortownicy (18cm) wyłożyć papier do pieczenia, zapiąć obręcz. Wylać biszkopt. Piec ok 25 minut w 180 stopniach. Ostudzić, przekroić na dwa blaty.

Krem: W misie miksera utrzeć mascarpone ze śmietanką i cukrem. Gdy masa zacznie gęstnieć dodać śmietan fix. Nie miksować za długo!

Cukier bazyliowy: W moździerzu utrzeć cukier i listki bazylii.

Biszkopt ułożyć na paterze, posmarować połową masy, ułożyć owoce (mogą być mrożone i wtedy układamy na torcie nie rozmrożone!) i posypać połową cukru bazyliowego. Lekko docisnąć drugim biszkoptem. Wierzch posmarować resztą masy, zostawiając 1 łyżkę na boki. Tort udekorować świeżymi kwiatami, posypać cukrem bazyliowym. Schłodzić.




18 komentarzy:

  1. Uwielbiam bazylię, a ten torcik przez cukier bazyliowy bardzo mnie zaciekawił :) Wygląda pięknie i jestem bardzo ciekawa jak smakuje takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i polecam dodatek bazylii, do tej pory dodawałam ją do dżemu truskawkowego ;)

      Usuń
  2. strasznie mi się podobają torty ozdobione świeżymi kwiatami, a Twój prezentuje się po prostu pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie, piekne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepiękny torcik! Dodatek bazylii do deserów to strzał w dziesiątkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. Czy eustoma należy do grupy kwiatów jadalnych?
      Tort będą jadły dzieci jak mogę prosić o odpowiedz.
      Tort przeprześliczny.
      Pozdrawiam Magdalena.




      Usuń
    2. Kwiaty przed pokrojeniem tortu należy wyjąć ;)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)