środa, 6 kwietnia 2016

Krokiety ziemniaczane z pieczarkami

Moja mama nigdy nie wyrzucała ziemniaków jeśli zostały jej z obiadu. Na drugi dzień robiła z nich kopytka lub smażyła pyszne kotleciki ziemniaczane. Ja tym razem z ciasta na kotleciki zrobiłam krokiety z farszem z pieczarek i żółtego sera. Wyszły pyszne i sycące. Rodzinka się nimi zajadała aż uszy się trzęsły ;)

Krokiety podałam na talerzu "Scania" od Porcelany Bogucice.



Na 5 dużych krokietów:
Ciasto ziemniaczane:
700 g ugotowanych ziemniaków
jajko
czubata łyżka maki pszennej
czubata łyżka mąki ziemniaczanej

Farsz:
300 g pieczarek
mała cebula
2 plastry żółtego sera
sól, pieprz do smaku

bułka tarta do panierki
olej do smażenia




Farsz: Pieczarki oczyścić i zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Cebulkę posiekać. Wszystko smażyć na łyżce oleju do czasu aż płyn wyparuje. Przyprawić solą i pieprzem. Ostudzić. Plasterki sera pokroić w drobna kosteczkę, wymieszać z pieczarkami.

Masa ziemniaczana: Ugotowane ziemniaki zmielić lub przepuścić przez praskę. Dodać jajko i obie mąki. Wyrobić gładkie i elastyczne ciasto.

Masę ziemniaczana podzielić na 5 części, rozpłaszczyć na dłoni i nakładać farsz. Zlepić i uformować podłużne krokieciki. Obtaczać w bułce tartej i smażyć na mocno rozgrzanym oleju.

Podawać z surówką lub ulubionym sosem.


30 komentarzy:

  1. Super pomysł, bardzo apetyczny obiadek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiu nie jadłam takich krokietów nigdy, muszą smakować wybornie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Połączenie bardzo dobre a krokiety pięknie usmażone i podane.Pyszności:)

    OdpowiedzUsuń
  4. A co z tym serem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za czujność, ser ma być dodany do farszu. Już poprawiłam przepis.

      Usuń
  5. Czy można je przechować w lodówce lub zamrozić i potem odgrzać na patelni lub w mikrofalówce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można je przechować w lodówce po usmażeniu i później odgrzać. Nigdy nie mroziłam takiego ciasta ziemniaczanego więc trudno mi powiedzieć jak się zachowają po rozmrożeniu....

      Usuń
    2. Lepiej nie zamrazac. Moje rozlecialy sie po rozmrozeniu. A juz najgorsza opcja odgrzewac je w mikrofali. Spod jest twardy jak podeszwa

      Usuń
  6. mniamniuśnie wyglądają! muszę zrobic. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. super pomysl ...nawet i na swiateczny stol :) wyprobuje napewno

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy krokieciki obtoczyc tylko i wylacznie w bulce czy tez w jajku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko w bułce tartej. Ciasto ziemniaczane est na tyle wilgotne, że byłka łanie się do niego przyklei ;)

      Usuń
  9. Wspaniały pomysł na piątkowy obiadek

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobiłam i wg ciasto jest troszkę za luźne troche ciezko przewrocić na patelni żeby nie rozciapać:)
    no i jednak dla mnie trochę za tłuste:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konsystencja w dużej mierze zależy od ziemniaków.

      Usuń
    2. Pozwolę sobie "wsadzić swoje trzy grosze" :-) Ziemniaki lepiej wyciskać przez praskę, podczas mielenia stają się gliniaste. Ciasto kopytkowe trzeba zagniatać szybko, żeby nie stało się za wilgotne :-D Pozdrawiam.

      Usuń
  11. Wyglada bardzo apetycznie. Wyprubuje napewno.

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo smaczne i nie wymagają dużo czasu

    OdpowiedzUsuń
  13. Robiłam są pyszne tylko jak na mój żołądek smażone na oleju są za ciężkie. Zastanawiam się czy pieczone w piekarniku wyjdą równie pyszne?

    OdpowiedzUsuń
  14. bardzo dobre ;) polecam

    OdpowiedzUsuń
  15. Moja mama tez robila placuszki z ugotowanych ziemniaków zeby ich nie wyrzucać. Dobry pomysl z tym farszem. Muszę koniecznie wypróbować. Ale czy zamiast plasterkow sera nie mozna kupic kawałka sera i go zetrzeć??

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)