niedziela, 20 września 2015

Cynamonowe ciasto ze śliwkami

Lubię takie proste, ucierane ciasta z owocami. Tym razem dodałam do ciasta cukier cynamonowy, dzięki czemu ciasto pięknie pachniało w całym mieszkaniu. Kto jeszcze nie próbował połączenia śliwek i cynamonu niech koniecznie to nadrobi! Połączenie, jak dla mnie, wspaniałe :)))

Ciasto podałam na Porcelanie Bogucice "Jesień".




2 1/3 szkl mąki
5 jajek
1 1/4szkl cukru cynamonowego
2/3 szkl oleju
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia

ok 70 dag śliwek
cukier puder do posypania

Kruszonka:
1/4 kostki margaryny
szklanka mąki
2/3 szklanki cukru
szczypta cynamonu
łyżka cukru waniliowego



Ciasto: Jajka ubić z cukrem. Cały czas ucierając dodać resztę składników ciasta. Wylać na wyłożoną papierem blaszkę (24x36cm). Na wierzchu poukładać połówki śliwek skórką do spodu.

Kruszonka: wszystkie składniki rozetrzeć w palcach, posypać ciasto. Piec ok 40 minut w 170 stopniach.Ostudzić i posypać cukrem pudrem.

Rada:  Zamiast cukru cynamonowego można użyć zwykłego a do ciasta dodać łyżkę cynamonu.


6 komentarzy:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)