wtorek, 31 marca 2015

Mazurek z mlekiem w proszku

Ten mazurek jest, jak dotąd, moim ulubionym. Kruchy, delikatny spód i pyszna mleczno-migdałowa masa to dla mnie połączenie idealne. Całość wieńczy dekoracja z bakalii. Mmmmm.... palce lizać :)



Ciasto kruche:
2 szkl mąki krupczatki
kostka zimnego masła
1/4 szkl cukru pudru
1 jajko
1 żółtko

Masa z mleka w proszku:
1/2 szkl mleka
1/2 szkl cukru
1 szkl mleka w proszku
14 dag masła

Dodatkowo:
skórki kandyzowane
orzechy, migdały
wiórki kokosowe



Ciasto kruche: Masło posiekać z mąką, dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto. Zawinąć w folię i wstawić do lodówki na ok 1 godzinę. Po tym czasie 2/3 ciasta rozwałkować na natłuszczonej blaszce (śr. 30cm). Z reszty ciasta formować małe kuleczki i układać w koło. Ciasto nakłuć widelcem i wstawić do piekarnika nagrzanego do 200stopni i piec ok 20 minut na złoty kolor. Wyjąć z piekarnika i ostudzić.

Masa: mleko, cukier, masło podgrzewać w rondelku do czasu rozpuszczenia i połączenia się składników. Zdjąć z ognia i wsypać mleko w proszku. Dokładnie wymieszać i wylać na ostudzony spód mazurka. Gdy masa lekko przestygnie dowolnie udekorować. Przechowywać w chłodnym miejscu.

Ciasta wystarczy spokojnie na dużą blaszkę (24x36cm). Ja z nadwyżki upiekłam 4 małe mazurki w foremkach na mini tarty.

Wielkanocne Smaki - edycja V Wielkanocne Wypieki

4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)