wtorek, 31 marca 2015

Mazurek orzechowo-kajmakowy

Dla wielbicieli orzechowych wypieków. Ciasto jest bardzo słodkie dzięki masie kajmakowej i polewie czekoladowej. Przepis, z małymi modyfikacjami pochodzi z "Małej cukierenki".



Ciasto:
masło w temp pokojowej
1 szkl cukru pudru
5 jajek
2 łyżki cukru waniliowego
200g zmielonych orzechów (ja miałam włoskie i laskowe)
250g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 szkl mleka

Polewa czekoladowa:
150ml śmietanki 30%
2 tabl. mlecznej czekolady

1 puszka masy kajmakowej
dowolne bakalie do dekoracji


Masło utrzeć z cukrem pudrem i waniliowym do białości. Cały czas ucierając dodawać po 1 jajku. Mąkę wymieszać z orzechami i proszkiem do pieczenia. Do utartego masła dodać suche składniki i mleko. Dokładnie wymieszać łyżką. Ciasto przełożyć do 2 jednakowej wielkości blaszek (24x36cm), wcześniej posmarowanych masłem i oprószonych mąką. Piec ok 30 minut w 160 stopniach. Ostudzić.
Placki przełożyć masą kajmakową. W rondelku bardzo mocno podgrzać śmietankę, dodać połamane czekolady i mieszać do rozpuszczenia. Ostudzić i polać mazurek. Dowolnie udekorować. Schłodzić.
Boki mazurka warto przed wylaniem polewy czekoladowej zabezpieczyć folią aluminiową aby masa nie rozlała się na boki.

Wielkanocne Smaki - edycja V Wielkanocne Wypieki

6 komentarzy:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)