sobota, 7 marca 2015

Drożdżówki z budyniem i konfiturą morelową

Ostatnio strasznie za mną chodzi ciasto drożdżowe. Tydzień temu były bułeczki, potem pizza teraz musiałam upiec drożdżówki ;)
Te pyszne słodkie bułeczki są doskonałe na śniadanie lub słodki podwieczorek do szklanki mleka. U mnie znikały jeszcze ciepłe... jakieś małe łapki sięgały po nie :))) 
Chociaż wydają się pracochłonne to polecam z całego serca. Przyjemnie się je robi a jeszcze przyjemniej zajada :)

A przy okazji wypróbowałam swoją nowiutką lustrzankę. Jeszcze się poznajemy ;) ale myślę, że niebawem zdjęcia będą jeszcze lepsze :) 


Ciasto:
500g mąki pszennej
op. drożdży instant
szczypta soli
jajko
szkl mleka
60g masła
3 łyżki miodu

Nadzienie:
budyń przygotowany wg przepisu na opakowaniu
słoiczek konfitury morelowej

Lukier:
1,5 szkl cukru pudru
łyżka soku z cytryny
woda 

Ciasto: Suche składniki wymieszać w dużej misce. W rondelku podgrzewać mleko z masłem i miodem, do rozpuszczenia się składników. Do miski z mąką wbić jajko i wlać ciepłe (nie gorące!!!) mleko. Wymieszać i zagnieść gładkie i elastyczne ciasto. Zagniatać ok 10-15 minut. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić na godzinę do wyrośnięcia.

W czasie gdy ciasto będzie rosło przygotować budyń wg przepisu na opakowaniu, ostudzić. Ciasto zagnieść i rozwałkować na prostokąt o wymiarach ok 30x60cm. Cienko posmarować budyniem (zużyłam ok 1/3 gotowego budyniu, resztę zjadła Oliwka ;), zostawiając ok 2cm przy szerszej stronie. Konfiturę nałożyć łyżeczką na budyń. Zwinąć rulon. Odkrawać plastry szerokości ok 2 cm i układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w większych odstępach. Drożdżówki przykryć ściereczką i odstawić na 10min. W tym czasie nagrzać piekarnik do 180 stopni. Drożdżówki piec ok 15 minut, do zarumienienia.

Lukier: cukier puder przesiać do miski, dodać sok z cytryny i tyle wody aby otrzymać gęsty lukier. Polać jeszcze ciepłe drożdżówki.

4 komentarze:

  1. Wyglądają pysznie! muszę wypróbować :)

    Zapraszam również do nas http://blotodlazuchwalych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyglądają i zapewne wybornie smakują , pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja chciałabym się dowiedzieć czy wychodzi z tego dużo drożdżówek? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego przepisu wychodzi kilkanaście drożdżówek.

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)