poniedziałek, 17 lutego 2014

Pieczeń z mięsa mielonego z warzywami

Ten przepis pochodzi sprzed kilku miesięcy, zanim zaczęłam prowadzić bloga. Ta pieczeń to był strzał w dziesiątkę. Nie dosyć, że ładnie się prezentuje, dzięki czemu można z powodzeniem przygotować ją na rodzinne spotkanie, to jeszcze wspaniale smakuje. Polecam ją każdemu :) Mojej rodzince bardzo smakowała.



70 dag mięsa mielonego wieprzowego
1 op. mrożonki marchew+groszek
2 laski kabanosa wieprzowego
2 jajka
bułka
cebula
2 ząbki czosnku
2 łyżki majonezu
sól, świeżo zmielony pieprz
papryka słodka
papryka ostra
majeranek
tymianek
2 łyżki musztardy

Bułkę namoczyć w wodzie, lekko odcisnąć. Do miski przełożyć mięso, bułkę, jajka, zmiażdżony ząbek czosnku, posiekaną cebulę i przyprawić do smaku (oprócz majonezu). Wyrobić na gładką masę.
Ugotować marchew z groszkiem, odcedzić i przestudzić. 1/2 dodać do masy mięsnej i wymieszać. Keksówkę posmarować masłem i wysypać bułką tartą. Wyłożyć 1/2 masy, ułożyć kabanosy i na nie resztę masy. Wyrównać i posmarować majonezem. Piec 1 godzinę w 180 stopniach. Po wyjęciu odstawić na ok 15 minut. Pokroić w grube plastry i ułożyć na dużym talerzu.
Resztę warzyw przelać wrzątkiem i ułożyć na talerzu obok mięsa.
Podawać z ziemniaczkami.

4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)