czwartek, 27 lutego 2014

Pączki pieczone

Kilka dni temu dostałam od firmy JAMAR pyszne marmolady. Oczywiście już wiedziałam, że przydadzą mi się na dzisiejszy dzień :) Marmoladką deserową z wiśniami nadziewałam pączki ale moja córcia wyjadała ją łyżeczką ze słoiczka :) Marmolada nie jest twarda więc będzie idealna do posmarowania bułeczki, naleśników lub innych deserów.
Dzisiaj każdy obowiązkowo powinien zjeść chociaż jednego pączka :) Dla tych co liczą kalorie proponuję pączki pieczone. Są równie puszyste i smaczne jak te smażone ale zdecydowanie mają w sobie mniej tłuszczu ;) Jeszcze cały dzień przed nami, zatem zapraszam :)



75 dag mąki pszennej
15 dag cukru
250ml ciepłego mleka
20g drożdży
2 jajka
4 łyżki stopionego, ostudzone masła
80g jogurtu naturalnego

Lukier:
1,5 szkl cukru pudru
1 łyżka soku z cytryny
2-3 łyżki wody

Marmoladka deserowa z wiśnią Jamar

skórka pomarańczowa do posypania pączków



Mąkę przesiać do miski, dodać cukier i drożdże wymieszane z ciepłym mlekiem. Jajka, stopione masło i jogurt wymieszać i dodać do miski z mąką. Dokładnie zagnieść ciasto. Musi być gładkie i elastyczne. Zostawić w ciepłym miejscu pod przykryciem do wyrośnięcia. Ciasto rozwałkować i szklanką wykrawać krążki. układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką i zostawić na ok godzinę do wyrośnięcia. Piec w 180 stopniach aż nabiorą rumianego koloru. Jeszcze gorące nadziewać marmoladą Jamar. Ostudzić.
Lukier: Z podanych składników przygotować lukier, polać pączki i posypać skórką pomarańczową.



Tłusty czwartek 2014Bardzo Tłusty Czwartek 2014

2 komentarze:

  1. Joasiu, pięknie wyglądają Twoje pączki. Dzisiaj w radiu słyszałam, że jeden pączek smażony ma ok. 300 kalorii , a pieczony 200. Troszkę jest mniej, ale chyba te pieczone w piekarniku bardziej przypominają bułeczki drożdżowe. Widocznie jestem za bardzo przywiązana do tradycji.
    Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danusiu dziękuję :) Prawdę mówiąc ja z czystej ciekawości upiekłam te pączki. Są moze troszkę inne w smaku jak te tradycyjne ale równie pyszne i mięciutkie :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)