piątek, 21 lutego 2014

Churros

Churros to tradycyjny hiszpański wypiek, który podawany jest zwykle na śniadanie. Świetnie smakuje zanurzony w gorącej czekoladzie. Churros z powodzeniem możemy  usmażyć w Tłusty Czwartek. Posypane cukrem pudrem są pyszną słodką przekąską. Wg mnie najlepsze są świeżutkie, trochę ciepłe.



2,5 szklanki mąki
10 dag masła
2 szkl wody
szczypta soli
5 jajek

olej do głębokiego smażenia
cukier puder

W garnku zagotować wodę z masłem. Gdy zacznie wrzeć wsypać mąkę z solą i energicznie mieszać aby nie było grudek. Ostudzić aby masa nie była za gorąca i miksując dodawać po 1 jajku.
Masę przełożyć do szprycy z końcówką w kształcie gwiazdki. W szerokim rondlu rozgrzać olej i wyciskać ciasto wprost do gorącego oleju. Smażyć na złoty kolor z obu stron.
Posypać cukrem pudrem.

Tłusty czwartek 2014
Bardzo Tłusty Czwartek 2014

2 komentarze:

  1. Witaj :)
    Karnawałowa słodkość, moja córka upiecze w tym roku, może według Twojego przepisu, polecę jej :)
    Dziękuję, smacznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Morgana i również gorąco Cię pozdrawiam :)

      Usuń

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)