wtorek, 5 stycznia 2016

Zupa z ciecierzycy

Mrozy na razie nie ustępują. Warto więc ugotować dla rodzinki jakąś rozgrzewającą, sycącą a do tego zdrową zupkę, która szybko i w przyjemny sposób rozgrzeje zmarzluchów. Przyznam się bez bicia, że to moje pierwsze danie z ciecierzycą ;) i na pewno nie ostatnie bo rodzince bardzo posmakowała. Już mam kilka pomysłów na kolejne potrawy z ciecierzycą w roli głównej. A tym razem zapraszam na zupę :)


Zupkę podałam w bulionówce "Miranda" od Porcelany Bogucice.





250g ciecierzycy
400g schabu
1 duża marchewka
kawałek selera
2-3 łodygi selera naciowego
cebula
ząbek czosnku
sól, pieprz
łyżeczka suszonej kolendry
2 ziarenka ziela ang.
liść laurowy
łyżeczka słodkiej papryki
łyżeczka przyprawy suszone pomidory z bazylią
2 łyżki koncentratu pomidorowego
natka pietruszki
2-3 łyżki oleju do smażenia




Ciecierzycę przepłukać, zalać zimną wodą (ok 1l) i moczyć przez całą noc. Gotować do miękkości (ok 1 godz). W międzyczasie przygotować schab. Mięso umyć, osuszyć i pokroić w kostkę. Oprószyć solą, pieprzem i słodką papryką. Usmażyć na 2 łyżach oleju na rumiano, pod koniec dodać posiekaną cebulkę i smażyć aż się zeszkli. Dodać do miękkiej soczewicy, wrzucić liść laurowy, ziele ang, dolać jeszcze tyle gorącej wody aby uzyskać odpowiednią gęstość zupy (u mnie ok 1,5l). Doprawić solą-cały czas gotować na małym ogniu. Na tłuszczu ze smażenia mięsa podsmażamy ok 5 min. pokrojone w słupki marchew i selera oraz pokrojony w plasterki seler naciowy i posiekany czosnek. Warzywa dodajemy do zupy. Dodajemy koncentrat, kolendrę i gotujemy do czasu aż warzywa będą miękkie. Zupę podajemy posypaną natką pietruszki.

4 komentarze:

Będzie mi miło jeśli zostawisz ślad po sobie w postaci komentarza :)
Jeśli ugotowałeś potrawę wg tego przepisu prześlij zdjęcie a ja je opublikuję ;)